تبدیل نشدن علم به ثروت یعنی جفای نخبگان و پژوهشگران به مردم و کشور

معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی گفت: راه برون رفت از بسیاری از مشکلات کشور توجه به نخبگان و پژوهشگران تا مرحله تولید محصول است و اگر مسئولان دانشگاهی نتوانند از علم خلق ثروت داشته باشند قطعاً به مردم و کشور جفا کرده‌اند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از واحد کرمان، روح‌الله دهقانی فیروزآبادی معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی عصر امروز در حاشیه بازدید از طرح های «سنا» و «ساها» دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان اظهار کرد: پیشرفت فیزیکی مجموعه‌های علمی و پزوهشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان بسیار چشمگیر و حائز اهمیت است.

وی، نخبگان را سرمایه‌های اصلی کشور دانست و افزود: توجه به نیازهای پژوهشی و تحقیقات پژوهشگران و نخبگان در دانشگاه آزاد اسلامی بیش از گذشته مشهود است و این موضوع نشاندهنده عزم جدی مسئولان این دانشگاه در راستای توسعه علمی و پیشرفت همهجانبه کشور است.

معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی اضافه کرد: شرکت‌های دانش بنیان، مراکز رشد و هسته‌های فناور دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان باید با سرعت بیشتری شکل گرفته و زمینه فعالیت آن‌ها دوچندان شود.

دهقانی فیروزآبادی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان را شخصیتی جهادی معرفی و تصریح کرد: پیگیریها و تلاشهای دکتر منظری توکلی در راستای افزایش امکانات علمی، پژوهشی و توسعه زیرساخت‌های آموزشی مثالزدنی است.

وی یادآور شد: امکانات آزمایشگاهی و زیربنایی دانشگاه آزاد اسلامی بسیار ارزنده است و این زیرساخت ها باید در مسیر اعتلای دانشگاه و ایجاد رابطه مستحکمتر با صنعت مورد استفاده قرار گیرند.

معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی تبیین کرد: راه برونرفت از بسیاری از مشکلات کشور توجه به نخبگان و پژوهشگران تا مرحله تولید محصول است و اگر مسئولان دانشگاهی نتوانند از علم خلق ثروت داشته باشند قطعاً به مردم و کشور جفا کرده‌اند.

دهقانی فیروزآبادی عنوان کرد: در گذشته دانشگاه صرفاً محل آموزش بود؛ اما اکنون باید فضایی در دانشگاه‌ها حکمفرما باشد که جوانان بتوانند ایده‌های خود را به عمل برسانند و در خدمت صنعت و اقتصاد جامعه باشند.

دهقانی فیروزآبادی در بازدید از دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان از پروژه‌های سامانه آزمایشگاه‌های همکار آزاد اسلامی(ساها)، سنا(مرکز رشد واحدهای فناور)، آزمایشگاه‌های تحقیقاتی، پژوهشی و امکانات دانشجویی بوستان پردیس مفاخر بازدید کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1025894

وب گردی

وب گردی