واکنش شهردار تهران به سرقت مجسمه قیصر امین پور

شهردار تهران در واکنش به سرقت سردیس قیصر امین پور در منطقه دو گفت: هنوز گزارشات این سرقت را مطالعه نکردم اما برای حفظ اموال عمومی این موضوع را پیگیری می کنیم.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، پیروز حناچی در حاشیه مراسم بهره برداری از ۸.۵ کیلومتر از بخش شرقی خط ۷ مترو در جمع خبرنگاران با اشاره به سرقت سردیس قیصر امین پور در منطقه دو گفت: من این موضوع را شنیده ام اما هنوز گزارشات مربوط به آن را مطالعه نکرده ام. سرقت اموال عمومی شهر تنها به سرقت مجسمه ها محدود نمی شود و ما شاهد سرقت اموال دیگر شهر از جمله دریچه های چدنی هم روبرو هستیم اما برای حل این مسئله پیگیری های لازم را انجام می دهیم.

وی در خصوص برگزاری نمایشگاه عطر سیب متذکر شد: این نمایشگاه امسال با شکلی جدید در بوستان گفتگو برگزار خواهد شد و تفاوت هایی با نمایشگاه های سالهای گذشته دارد و تأکید بر استفاده از تولیدات داخلی و کاهش هزینه ها دارد.

حناچی با اشاره به بهره برداری از بخش شرقی خط ۷ مترو گفت: تلاش می کنیم این وعده که هر ماه یک ایستگاه مترو بهره برداری کنیم را عملیاتی کنیم. امروز از رئیس سازمان برنامه و بودجه قول گرفتیم تا برای تأمین واگن های مترو از تبصره ۱۸ که کمک به تولیدات داخلی است استفاده کنیم. شهردار تهران و شرکت واگن سازی می تواند از این ظرفیت که برای حمایت از تولیدات داخلی و اشتغال است، در حوزه واگن سازی استفاده کند.

شهردار تهران تأکید کرد: یکی از گلوگاه های ما در مترو، تعداد واگن ها است که باید تلاش کنیم برای افزایش ظرفیت مترو واگن های مورد نیاز را تأمین کنیم.

وی با اشاره به تأخیر در بهره برداری از برخی از ایستگاه های مترو گفت: ایمنی مترو برای ما یکی از اولویت هاست و برای تأمین ایمنی لازم و تجهیز ایستگاه ها به سیگنالی بر این ایستگاه ها با تأخیر افتتاح شد.

وی افزود: برای افتتاح ایستگاه ها، استانداردهای لازم را پیش بینی می کنیم.

شهردار تهران با اشاره به اینکه امروز ۴ قطار وارد مدار بهره برداری می شود گفت: این ۴ قطار که ۲۸ واگن دارد بخشی از ۷۰ واگن معطل مانده در گمرک است.

حناچی گفت: قراردادهایی را برای اتصال مینی‌بوس‌های جدید به شهر منعقد کردیم که ١۵٠ عدد آنها قرار بود آخر شهریور به مجموعه بپیوندد. بازسازی اتوبوسهای جدید را که قابل استفاده هستند نیز در دستور کار داریم که ١۵٠ تای آنها نیز به شبکه پیوستند. همچنین کاهش عمر ناوگان اتوبوسرانی نیز یکی دیگر از دغدغه‌هایمان است که از تبصره ١٨ و قول آقای نوبخت برای نوسازی ناوگان برای رسیدگی به آن استفاده میکنیم. چیزی حدود ٣ هزار دستگاه اتوبوس در تهران کم داریم که سعی می‌کنیم تامین شود.

شهردار تهران در پایان درباره موضوع مسکن استیجاری خاطرنشان کرد: در جلسه تولید مسکن این پیشنهاد توسط ما داده شد که شهرداری‌ها بضاعت انجام مأموریت مسکن استیجاری را دارند؛ اگر دولت تسهیلات بخش خصوصی را به شهرداری‌ها هم بدهد، امکان فعالیت در این زمینه وجود دارد. قرار شد موضوع مورد بررسی قرار گیرد؛ اگر لازم است قانون برایش تصویب شود و اگر نه با آیین‌نامه‌ای که مبتنی بر ادامه ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها باشد، موضوع را پیش می‌بریم. عنقریب پیش‌نویس مصوبه‌ای را در همین مورد به هیات وزیران ارسال می کنیم.

مهر

انتهای پیام/

کد خبر: 1025905

وب گردی

وب گردی