تولیدداروی پلی پیل و کاهش 50درصدی سکته قلبی و مغزی/موفقیت جدید محققان ایرانی

موفقیت جدید محققان ایرانی در تولید و آزمایش داروی پلی پیل جهت کاهش سکته های قلبی و مغزی،به سوژه اول رسانه های جهان تبدیل شده است.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، یکی از بزرگترین تحقیقات جهان در زمینه پیشگیری از سکته های قلبی و مغزی بااستفاده از دارو ، توسط محققان ایرانی با موفقیت به پایان رسید.

بنابراین گزارش دراین پروژه که با حمایت ستاد اجرایی فرمان امام و تحت نظر دکتر ملک زاده انجام شد ، مطالعه به مدت 5سال بر روی 7هزار نفر انجام شد و داروی تولید شده در طی این مدت توانست درهمه افراد 35 درصد مرگ ناشی از سکته قلبی را کاهش دهد و در مواردی که بطور دایم ازآن استفاده میکردند تا 50 درصد مرگ ناشی از سکته مغزی را نیز کاهش داد.

این گزارش می افزاید: تایید و انتشار این موفقیت بزرگ در معتبرترین مجله پزشکی دنیا (The Lancet) ، باعث شد تا این دستاورد علمی در روزهای اخیر به تیتریک رسانه های دنیا تبدیل شود.

بنابراین گزارش یکی دیگر از موفقیتهای این دارو ، عدم گزارش عوارض جانبی در طول 5سال آزمایش برروی افراد داوطلب بوده است.

گفتنی است مراحل مقدماتی این پروژه بزرگ علمی به دلیل اهمیت و تاثیر آن بر روی مرگ و میر افراد ازسال 89 تا 92 در دستور کار ستاد اجرایی فرمان امام قرار داشت و از سال 92 تا پایان97 مراحل نهایی و آزمایشی آن انجام شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1025918

وب گردی

وب گردی