بورس 10 نفر از دانشجویان واحد زنجان در صنایع مختلف

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان گفت: قراردادهایی را با برخی از صنایع حاضر در استان، منعقد کردیم و بر مبنای توافقاتی که انجام شده 10 نفر از دانشجویان فنی و مهندسی واحد زنجان در این صنایع بورس خواهند شد.

علیرضا فیروزفر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان در گفت‌‌و‌‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره ارتباط این واحد دانشگاهی با صنایع مختلف استان گفت: با توجه به اینکه صنایع فعال در استان زنجان در قالب صنایع فلزی سرب و روی فعالیت دارند دانشگاه آزاد زنجان با تاسیس یک مرکز تحقیقات متالوژی شروع به خدمات‌‌‌رسانی به این صنایع کرده و در حال حاضر تمام نیاز صنایع استان در خصوص آنالیز مواد، قابل انجام در مرکز تحقیقات و متالوژی استان زنجان است. با توجه به اینکه این مرکز اخیرا افتتاح شده، ارتباط با صنایع به خوبی آغاز شده و از طریق اتاق بازرگانی، اقداماتی برای ارتباط با صنایع فعال برقرار شده است.

وی افزود: مرکز تحقیقات و متالوژی واحد زنجان یک پل ارتباط قوی میان دانشگاه و صنایع فعال در استان شده است. مهم‌‌‌‌‌‌‌ترین صنایعی که در استان وجود دارد شامل فرآوری روی و مواد معدنی می‌‌‌‌شود و تمام خدمات آزمایشگاهی این صنایع از طریق سرویس‌‌‌‌‌‌دهی مرکز متالوژی واحد زنجان امکان‌‌‌‌‌پذیر است. در حال حاضر، صنایع بسیاری برای انجام آزمایشات مختلف به این واحد دانشگاهی مراجعه می‌‌‌‌کنند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان در ادامه درباره امکانات و تجهیزات آزمایشگاهی در واحدهای استان زنجان یادآور شد: در حال حاضر، مرکز تحقیقات و متالوژی واحد زنجان جزو برترین مراکز تحقیقاتی در کشور است و امکانات و تجهیزات موجود در این مرکز، مطابق با مجهزترین و پیشرفته‌‌‌‌‌ترین دستگاه‌‌‌های آزمایشگاهی موجود در دنیاست.

فیروزفر درباره ارتباط با صنایع فعال در استان و انعقاد تفاهم‌‌‌نامه در این مورد متذکر شد: در حال حاضر، با برخی از صنایع حاضر در استان، قراردادهایی را منعقد کردیم و بر مبنای توافقاتی که انجام شده 10 نفر از دانشجویان فنی و مهندسی واحد زنجان در این صنایع بورس خواهند شد به صورتی که علاوه بر پرداخت هزینه تحصیل این دانشجویان در صنایع مختلف، مبلغی را هم به عنوان حقوق به آنها پرداخت می‌‌‌کنند.

وی درباره ایجاد دفاتر صنعتی در واحدهای دانشگاه آزاد تاکید کرد: با یکی از اصناف به توافق رسیدیم تا مرکز مطالعات استراتژیک مربوط به آن را در واحد زنجان مستقر کنیم که کل بودجه این مرکز هم به داخل دانشگاه تزریق می‌‌شود و یکی از اعضای هیئت علمی واحد دانشگاهی زنجان به عنوان رئیس مرکز مطالعات این بخش تعیین خواهد شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان خاطر نشان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان با بهره‌‌‌‌‌‌‌مندی از 500 عضو هیئت علمی، توانایی ورود به صنایع مختلف را دارد که به صورت مسئله محور می‌‌‌توانند، مشکلات صنایع را حل کنند.

فیروزفر درباره ثمرات نزدیکی دانشگاه با صنعت تصریح کرد: آشتی دانشگاه با صنعت منجر به استفاده از نیروی متخصص بومی داخلی در کشور شده که مهم‌‌‌‌‌ترین ثمره آن استقلال و خودکفایی و حل مشکلات صنعت در کشور خواهد بود. دانشگاه‌‌‌‌‌ها هم در اثر نزدیکی با صنعت به سمت کارآفرینی و مسئله‌‌‌‌محوری حرکت می‌‌‌کنند که اشتغال‌‌‌‌زایی، بزرگترین دستاورد این آشتی میان دانشگاه و صنعت است.

وی درباره ایجاد فرصت مطالعاتی در صنعت یادآور شد: مهم‌‌‌ترین دستاورد فرصت مطالعاتی در صنعت، بردن مسائل تئوری به سمت امور اجرایی و تربیت دانشجویان با‌‌‌مهارت خواهد بود که دانشجو کاربرد آموخته‌‌‌های خود را فرا می‌‌‌‌‌گیرد. در حقیقت، استادان دانشگاه با حضور در فرصت مطالعاتی که در صنایع مختلف دارند و یادگیری عملی علوم مختلف می‌‌‌توانند شرایط مناسبی را در جهت آموزش مهارت‌‌‌های عملی به دانشجویان ارائه کرده و تجربیات خود را در صنعت به دانشگاه منتقل کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1025927

وب گردی

وب گردی