منبع لبنانی: احتمالا هدف عملیات پهپادی اسرائیل در بیروت، ترور بود

یک روزنامه سعودی به نقل از منبعی آگاه در لبنان نوشت، بعید نیست هدف عملیات پهپاد رژیم صهیونیستی در ضاحیه ترور شخصیتی سرشناس بوده است.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز ، گمانه‌‎زنی‌های رسانه‌ای درباره ابعاد و ابهامات سقوط دو پهپاد رژیم صهیونیستی در ضاحیه بیروت (در بامداد یکشنبه هفته جاری) همچنان ادامه دارد.

در همین ارتباط روزنامه سعودی «الشرق الاوسط» به نقل از منبعی که او از «منبع وزارتی آگاه» خواند، نوشت: در راستای تأکید حزب‌الله، لبنان به ورود به مرحله امنیتی بی‌سابقه‌ای آماده می‌شود. رقابت شدیدی میان تلاش‌های دیپلماتیکی که «سعد الحریری» نخست‌وزیر لبنان شخصا آن را رهبری می‌کند تا اسرائیل را به احترام به قواعد درگیری بازگرداند و تعهد «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله به این اقدام اسرائیل دیده می‌شود، اقدامی که در عمق شعاع امنیتی اسرائیل انجام شده است.

این منبع آگاه افزود: بعید نیست که هدف از عملیات اسرائیل در ضاحیه ترور یک شخصیت حزبی سرشناس باشد و این همان چیزی است که باعث می‌شود حزب‌الله در این باره سکوت نکند و اصرار به پاسخ داشته باشد؛ حزب‌الله به اسرائیل اجازه نخواهد داد با همان شیوه‌ای که با الحشد الشعبی در عراق رفتار کرد، با این جنبش (حزب‌الله) هم رفتار کند.

در ادامه این گزارش آمده، حزب‌الله با کشف یک پهپاد شناسایی صهیونیستی که بدون منفجر شدن، ساقط شد و نیز پهپاد دوم که مجهز به بمب بود و منفجر شد دنبال آن است که بفهمد تل‌‌‌آویو از چه سازوکاری برای به پرواز درآوردن این پهپادها در فراز منطقه «معوض» در ضاحیه استفاده کرده است.

الشرق الاوسط به نقل از منبع مذکور نوشت: چند احتمال برای این موضوع وجود دارد که بارزترین آن، این است که یک جنگنده نظامی آنها را رها کرده و سپس اتاقی عملیاتی خارجی در ارتش اسرائیل آنها را به پرواز درآورده است.

در ادامه این گزارش آمده، جنگ‌ها چه مستقیم و چه نیابتی باشند تنش‌ها میان واشنگتن و تل‌‌آویو از یک طرف و تهران و حزب‌الله و الحشد الشعبی را از سوی دیگر افزایش خواهند داد؛ تل‌‌آویو از خلال عملیات نظامی‌اش میان سوریه، عراق و لبنان می خواهد بگوید که به تنهایی زمام امور را به دست دارد و این باعث می‌شود که باورها به گفته نصرالله مبنی بر پاسخگویی به این اقدام اسرائیل تقویت شود.

حزب‌الله در جدیدترین بیانیه خود اعلام کرد پهپادهای تجاوزکننده به ضاحیه بیروت بمب‌گذاری شده بوده‌اند

کد خبر: 1025939

وب گردی

وب گردی