تولید هدفمند داروهای گیاهی، سیاست های راهبردی معاونت علوم پزشکی است

معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی با صدور پیامی، ضمن تبریک «روز داروساز»، بر تولید هدفمند داروهای گیاهی تأکید کرد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، محسن نفر معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی با صدور پیامی، روز داروساز را به جامعه داروسازی کشور تبریک گفت.

در پیام معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی آمده است: روز گرامیداشت دانشمند بزرگ ایرانی محمدبن زکریای رازی، «روز داروسازی» نام گرفته و داروسازان نقشی بی‌بدیل را در چرخه سلامت و درمان بیماران ایفا می کنند و یکی از اهداف دانشگاه آزاد اسلامی و یکی از سیاست های راهبردی معاونت علوم پزشکی این دانشگاه، فعالیت در عرصه گیاهان دارویی و تبدیل آنها به داروهای گیاهی براساس طب سنتی ایرانی-اسلامی است.

این پیام در ادامه می افزاید: دانشگاه آزاد اسلامی در راستای تداوم دیدگاه محصول‌محور و درآمدهای غیرشهریه‌ای و با توجه به وجود رشته‌های دانشگاهی متعدد در این دانشگاه، پتانسیل مناسبی در تولید هدفمند داروهای گیاهی دارد، به صورتی که از مرحله کشت گیاهان دارویی توسط متخصصان کشاورزی در زمین‌های زراعی واحدهای دانشگاهی تا مرحله استخراج مواد موثره دارویی، بررسی اثرات فارماکولوژیکی و نیز فرمولاسیون داروهای گیاهی توسط متخصصان داروسازی و توجه به نیازهای درمانی هموطنان براساس دیدگاه جامعه پزشکی در این دانشگاه وجود دارد. امید است با هماهنگی بین جامعه پزشکی، داروسازی، کشاورزی، صنعت و بازار این چرخه تکامل یافته و به زودی شاهد تولید داروهای مورد نیاز و موثر مردم کشورمان باشیم.

در پایان پیام معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی آمده است: این روز را به تمامی تلاشگران این عرصه از جمله داروسازان، اساتید و دانشجویان تبریک می‌گویم و موفقیت‌های روزافزون جامعه داروسازی کشور را در نیل به هدف بزرگ رفع نیازهای دارویی جامعه، از خداوند متعال مسئلت دارم.

کد خبر: 1025941

وب گردی

وب گردی