پخت ۲ میلیون قرص نان در مجموعه ۴ واحد نانوایی حج و زیارت

رییس سازمان حج وزیارت گفت: بر اساس آمارهای ارائه شده در ۴ واحد پخت نان از ابتدای ایام حج تا کنون بالغ بر یک میلیون و ۹۴۲ هزار قرص نان پخت و توزیع شده است.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، رییس سازمان حج و زیارت همراه با نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی با حضور در نخستین واحد نان صنعتی حج و زیارت در مکه برای نخستین بار امسال دایر شد از وضعیت فعالیت این مجموعه بازدید کرده و از تلاش های انجام شده در این حوزه قدردانی کردند.

علی رضا رشیدیان و حجت الاسلام سید عبدالفتاح نواب در نانوایی الریاعیه مکه مکرمه که توسط اداره کل تغذیه و تدارکات سازمان حج و زیارت تجهیز و از ابتدای ایام حج راه اندازی شده دیدن کردند.

بخش اعظم نان زائران ایرانی توسط این نانوایی و آشپزخانه های در اختیار سازمان حج و زیارت ، تامین شده است.

رئیس سازمان حج و زیارت در حاشیه این بازدید گفت: با توجه به اینکه نان های تولید شده در کارخانه های کشور میزبان عموما با ذائقه زائران ما سازگاری نداشت امسال برای نخستین بار اقدام به انتقال این تجهیزات پخت نان صنعتی از کشور به مکه کردیم.

وی عنوان کرد: تمام دستگاه های این نانوایی توسط اداره کل تغذیه و تدارکات نصب و راه اندازی شده و در عمل توانسته بخش عمده ای از نان زائران ایرانی را بر اساس ذائقه زایران کشورمان پخت و توزیع کنیم.

رشیدیان افزود: بر اساس آمارهای ارائه شده در این ۴ واحد پخت نان از ابتدای ایام حج تا کنون بالغ بر یک میلیون و ۹۴۲ هزار قرص نان پخت و توزیع شده است.

وی گفت: فقط طی روز گذشته بیش از ۵۶ هزار قرص نان پخت شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1025948

وب گردی

وب گردی