صدور حکم حبس برای سه جاسوس

سخنگوی قوه قضائیه در نشست خبری خود با اصحاب رسانه از صدور حکم حبس برای سه جاسوس خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، نهمین نشست خبری غلامحسین اسماعیلی با نمایندگان رسانه های داخلی پیش از ظهر امروز برگزار شد.

اسماعیلی در ابتدای این نشست، ضمن تبریک هفته دولت گفت: همچنین روز تکریم بازنشستگان و روز کارمند را تبریک عرض می کنم.

وی در ادامه افزود: مردم به عنوان صاحبان این کشور و نظام شاهد عزم جدی با برخورد با مفسدان هستند و این حرکت انقلابی قوه قضاییه نشاط را به جامعه برگردانده است و این مهم بار دستگاه قضا را سنگین تر می کند.

اسماعیلی تاکید کرد: قوه قضاییه هیچ گونه فساد را در جامعه اسلامی برنمی تاید و در اجرای قانون هیچ تبعیضی نخواهد داشت و در برخورد با یقه سفیدان این مهم را در برخورد و رسیدگی به جرم آنها اولویت قرار می دهد.

وی با با بیان اینکه در مسیر مبارزه با فساد، قوه مجریه و مقننه را در کنار خود می دانیم گفت: مبارزه با فساد و اجرای عدالت نیازمند قانون خوب و مجری شایسته و پاکدست و قاضی عادل است تا این آرمان ثلاثه دست به دست هم ندهند، موضوع مبارزه‌ با فساد عملیاتی نخواهد شد. ان شالله با اقدام قوه قضاییه شاهد همکاری سایر قوا هستیم و این موضوع را به فال نیک می گیریم.

سخنگوی قوه قضاییه افزود: تمامی ارکان نظام در امر پیشگیری و شناسایی با مفسدان وظایفی دارند.

وی از حمایت گزارشگران فساد خبر داد و گفت: نه قانون و نه شرع و نه اخلاق و به ویژه اخلاق حرفه ای به ما اجازه نمی دهد مفاسد ادعایی را به جای گزارش به مراجع ذیربط در تریبون ها و چه رسانه ملی و مکتوب و دیجیتال و فضای مجازی منتشر کنیم. اگر گفته شد گزارش مفاسد را بدهید به این معنا است که گزارش را به مراجع ذی صلاح ارسال کنیم.

اسماعیلی ادامه داد: در حوزه اطلاع رسانی استفاده از رانت در برخی اخبار نادرست است به ویژه وقتی از ورود قوه قضاییه به یک موضوعی اطلاع پیدا کردیم آن را رسانه ای کنیم.

سخنگوی قوه قضاییه به پرونده یکی از عناصر وابسته به انگلیس اشاره کرد و گفت: حکم ارس امیری به واسطه ارتباط با انگلیس و نفوذ فرهنگی از طریق جامعه هنری و اقدامات براندازانه شناسایی شد و به 10 سال حبس و دو سال محرومیت از فعالیت اجتماعی محکوم شده است.

وی از محکومیت یک جاسوس دیگر خبر داد و گفت: علی جوهری به علت ارتباط با موساد و جاسوسی برای اسرائیل به ده سال حبس و برای تحصیل مال نامشروع به استرداد اموال و دو سال حبس محکوم شده، این فرد مقدماتی برای اخذ تابعیت از رژیم غاصب هم داشته و ماموریت در حوزه عمرانی و قرارگاه خاتم الانبیا داشته است.

اسماعیلی به پرونده یک جاسوس دیگر اشاره کرد و افزود: انوشه عاشوری فرد دو تابعیتی است که تابعیت انگلیس را هم دارد با سرویس جاسوسی موساد در ارتباط بوده و امکانات فراوانی را از آنها گرفته بود و اطلاعات زیادی از کشور را به این سرویس منتقل کرده بود. این فردبابت جاسوسی به 10 سال حبس و دو سال حبس برای تحصیل اموال نامشروع از موساد و استرداد اموال به نفع دولت جمهوری اسلامی محکوم شده است.

مهر

انتهای پیام/

کد خبر: 1025955

وب گردی

وب گردی