کنکور معیار مناسبی برای ارزیابی مهارت دانشجویان نیست

معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: کنکور معیار مناسبی برای ارزیابی مهارت دانشجویان نیست و اگر بخواهیم سنجش در نظام‌های مختلف آموزشی صورت گیرد، طبیعتاً نیازمند مکانیزم‌های مختلفی هستیم.

علی خاکی صدیق در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز در واکنش به سخنان میرحمایت میرزاده عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی مبنی بر اینکه تست و کنکور معیار مناسبی برای ارزیابی مهارت دانشجویان در هنگام ورود به دانشگاه نیست، اظهار کرد:‌ به ‌طور کلی این حرف صحیح است؛ اگر بخواهیم سنجش در نظام‌های مختلف آموزشی صورت گیرد، طبیعتاً نیازمند مکانیزم‌های مختلفی هستیم.

وی ادامه داد: در راستای تدوین این مکانیزم‌ها باید بررسی‌های لازم صورت گیرد که این امر نیازمند طرح و برنامه‌ریزی است، وجود یک نوع سنجش برای همه زیر نظام‌های آموزشی، چندان مطلوب نیست.

معاون آموزشی وزارت علوم در پاسخ به این سوال خبرنگار ایسکانیوز که «آیا برای سنجش مهارت دانشجویان آزمونی مانند کنکور در نظر گرفته شده است»، افزود: این موضوع وظیفه سازمان سنجش است و معاونت آموزشی وزارت علوم نمی‌تواند در این زمینه اقدامی انجام دهد.

وی با اشاره به کارگروهی که در زمینه کیفی‌سازی دوره‌های کارشناسی ارشد ذیل معاونت آموزشی وزارت علوم تشکیل شده، بیان کرد: این کارگروه اقدامی نیست که بتوان آن را در طول یک یا دو ماه انجام داد، مطالعات لازم در این راستا صورت گرفته است، نتایج این مطالعات هنگامی که مشخص شود، در اختیار رسانه‌ها قرار خواهد گرفت.

گفتنی است میرحمایت میرزاده سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی در آیین رونمایی از برنامه‌های درسی کاردانی پیوسته دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای اعلام کرد: اگر قرار باشد ورودی‌های دانشگاه به شیوه تست و آزمون پذیرش شوند یعنی خودمان اعتقادی به مهارت نداریم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1025976

وب گردی

وب گردی