برگزاری نخستین نمایشگاه ملی فناوری‌های دانش بنیان و مردم

برگزاری « نخستین نمایشگاه ملی فناوری های دانش بنیان و مردم» با حمایت ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری فرصتی فراهم می کند تا عموم مردم با محصولات و دستاورد شرکت‌های فناور بیشتر آشنا شوند.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، به نقل از ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، هر روزی که می‌گذرد فناوری‌ها بیشتر در زندگی مردم نفوذ می‌کنند. بنابراین ترویج و اطلاع رسانی درباره فناوری‌های روز دنیا برای عموم مردم اهمیت ویژه‌ای دارد. در این راستا «پویش ملی فناوری های دانش بنیان و مردم» آغازگر حرکت هایی برای فرهنگسازی در این حوزه شده است.

در نخستین گام نیز «نخستین نمایشگاه ملی فناوری‌‌های دانش بنیان و مردم» را با حمایت ستاد فرهنگ‌سازی اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار می‌کند تا علاوه بر ترویج در حوزه علم و فناوری شاهد بازارسازی برای محصولات دانش بنیان باشیم. در این نمایشگاه شرکت‌های دانش‌بنیان محصولات و دستاوردهای خود را نمایش می‌دهند.

محمود نیکو، دبیر نخستین نمایشگاه ملی فناوری‌های دانش بنیان و مردم تصریح کرد: این نمایشگاه برای نخستین بار در کشور برگزار می‌شود و مدل برگزاری آن هم به صورت B2C است یعنی ارتباط و تعامل تولیدکننده اصلی و مصرفکنندگان اصلی به صورت مستقیم ایجاد می‌شود. پس این اقدام علاوه بر آشنایی و معرفی محصولات دانش‌بنیان زمینه را برای رونق بازار آنها فراهم می‌کند.

دبیر کل پویش ملی فناوری‌های دانش بنیان و مردم همچنین درباره محل برپایی این نمایشگاه گفت: فضای گذرگاه بلوار کشاورز تهران به عنوان مکان برپایی نمایشگاه انتخاب شد زیرا یکی از مکان‌هایی است که بیشترین تردد را دارد. همچنین مراکز دولتی و عمومی زیادی در اطراف آن قرار دارند. البته فرصتی هم برای شرکت‌های فناور فعال در حوزه تجهیزات پزشکی فراهم شده زیرا از بیمارستان‌ها و مراکزی که اطراف بلوار هستند برای بازدید دعوت شده است.

نیکو در ادامه گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ‌ها از تمام حوزه‌های علمی و فناوری می‌توانند در نمایشگاه حاضر شوند و سطح فناوری نیز آزاد است. نمایشگاه 25 تا 28 شهریور ماه سال جاری برگزار می‌شود و شرکت‌های دانش بنیان، استارتاپ‌ها و واحدهای فناور تا 20 شهریور ماه سال برای ثبت نام و حضور در نمایشگاه مهلت دارند.

به گفته وی، کارگاه‌های آموزشی در حوزه فناوری برای عموم مردم همزمان با نمایشگاه برگزار می‌شود تا با حضور اساتید برجسته اطلاعات و آگاهی مردم از فناوری‌های پرکاربرد افزایش یابد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1025981

وب گردی

وب گردی