مهلت ارسال اثر به تئاتر فجر تمدید نمی شود/«غریبه شام» ایام محرم در تماشاخانه سنگلج

بنابر اعلام دبیرخانه سی و هشتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر، مهلت ارسال آثار به بخش های نمایش خیابانی، نمایشنامه نویسی و دیگرگونه های اجرایی تمدید نمی شود.

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز، با توجه به نزدیک0 شدن به مهلت پایانی ارسال آثار به برخی از بخش های سی و هشتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر، دبیرخانه این رویداد اعلام کرد زمان اعلام شده برای دریافت آن ها تمدید نمی شود.

بر این اساس آخرین مهلت ارسال آثار به بخش نمایش های خیابانی برای آثاری که از اول آبان ۹۷ تا ۱۰ شهریور ۹۸ تولید شده اند و مسابقه نمایشنامه نویسی ۱۵ شهریور ماه است. همچنین علاقه مندان به شرکت در بخش مرور دیگرگونه های اجرایی(آثاری که از اول آبان ۹۷ تا پایان مرداد ۹۸ اجرا شده اند) تا دهم و بخش تولیدات تازه دیگرگونه های اجرایی تا بیستم شهریور فرصت دارند آثار خود را به دبیرخانه ارسال کنند و این زمان تمدید نخواهد شد.

نشانی دبیرخانه سی و هشتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر، تهران، خیابان رازی، کوچه مهبد، پلاک ۱۰، طبقه دوم و شماره های تماس آن ۶۶۷۱۵۰۵۹ و ۶۶۷۰۰۸۲۰ است. متن کامل فراخوان و مقررات شرکت در جشنواره در سایت www.fitf.ir قرار گرفته است.

این رویداد هنرهای نمایشی به دبیری نادر برهانی مرند ۱۰ تا ۲۰ بهمن ماه امسال در ۸ بخش نمایشنامه های صحنه ای، نمایش های خیابانی، دیگرگونه های اجرایی، تئاتر ملل، مسابقه نمایشنامه نویسی، مسابقه و نمایشگاه عکس و پوستر تئاتر، کارگاه ها و نشست های تخصص و به علاوه فجر برگزار می شود.

پیام مدیرکل هنرهای نمایشی به جشنواره مریوان

در پیام شهرام کرمی مدیرکل هنرهای نمایشی به جشنواره تئاتر مریوان آمده است: شهر زیبای مریوان بار دیگر مهمان جشن بزرگ خانواده تئاتر خیابانی است. حالا دیگر همه ما این دیار مهربانی را با هنر تئاتر خیابانی می‌شناسیم. نگاه مشتاق مردمان این شهر در کوچه و خیابان و جای جای آن و حتی روستاهای اطراف نشان شور و امید و آرزوهای روشن است. هنرمندان این سرزمین آئینه بایدها و نبایدها و حرف‌ها و زمزمه‌های آشنا و دور خواهند شد در این دایره پرشوق و محبت. همه جمع شده‌اند تا آرزوهای بلند را بشنوند و تصویرهای آشنا را تماشا کنند.

این محفل مردمی سوغات مهر و باور و ایمان است. خانواده هنرمندان تئاتر خیابانی همواره نادی لحظه‌های عاشقانه زندگی بوده تا سهم خود از تعهد و هنر را به مردم ادا کنند. ضیافت پرشوق هنرمندان جشنواره‌ای برای امروز و فردا خواهد بود تا میراث نیک فرهنگ و هنر ترسیم شود.

قدردان همه کسانی خواهیم بود که می‌کوشند جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان میزبان شور و شوق مردم باشد. گروه‌ زیادی تلاش دارند تا این محفل هنری به نحو شایسته برگزار شود. افتخار دیگری از هنر این دیار ورق خواهد خورد تا لحظه‌های شوق‌انگیز و آینده روشن و امیدبخش را جشن بگیریم. آرزو دارم در سایه خداوند رحمان با نفس و وجود گرم هنرمندان پرتلاش "چهاردهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان" اتفاق درخشان دیگری در جشن هنر ایران اسلامی و سرافراز باشد.

اجرای تئاتر رگ با حضور نمایندگان مجلس، هنرمندان و مدیران تئاتر آغاز شد

نمایش رگ شب گذشته، چهارم شهریور ماه در سالن چهارسو مجموعه تئاتر شهر, اجرای خود را با حضور جمعی از هنرمندان و مدیران و نمایندگان مجلس شورای اسلامی همچون طیبه سیاوشی, پروانه سلحشوری, فرید موسوی, مهدی افضلی, مهدی شفیعی, شیرین یزدان بخش و ... آغاز کرد.

پیش از اجرای این نمایش، محمد رحمانیان در مراسم رونمایی از کتاب نمایشنامه جنوب از شمال غربی ایوب آقاخانی گفت: این نمایشنامه چهره دیگری از ایوب آقاخانی را به عنوان نویسنده تئاتر و پژوهشگر نمایان کرد زیرا داستان آن مانند بسیاری از آثار وی نگره های سیاسی و اجتماعی پنهان و مغفول مانده ای از تاریخ معاصر را برای مخاطب باز می‌کند.

در ادامه این مراسم، ایوب آقاخانی با اشاره به وضعیت تئاتر در کشور گفت: این روزها شرایط اقتصادی کشور سبب شده دولت ناخواسته از زیر بار مسئولیت های فرهنگی خود عقب نشینی کند و در چنین شرایطی دست اهالی فرهنگ خالی است و باید با عشق بجنگند تا صحنه خالی نماند.

نویسنده و کارگردان نمایش هایی درباره چمران و جهان آرا افزود: تئاترها با خون دل به روی صحنه می‌روند؛ به ویژه در این شرایط سخت, نامنتظر و پیچیده. آقاخانی ضمن گرامیداشت حضور محمد رحمانیان در این مراسم گفت: دستبوس تلاش، زحمت و انگیزه محمد رحمانیان برای تئاتر هستم و ضمن انتقاد از ناسپاسی هایی که به او می شود، معتقدم باید به مویی که این هنرمند بزرگ در تئاتر سپید کرده تا ابد احترام گذاشت.

بر اساس این گزارش محمد رحمانیان از شیرین یزدانبخش بازیگر آثاری همچون جدایی نادر از سیمین دعوت کرد تا کتاب نمایشنامه جنوب از شمال غربی را رونمایی کند. در پایان نیز ایوب آقاخانی ضمن ارائه توضیحاتی درباره فرایند شکل‌گیری ایده نمایش رگ تا تحقق اجرای آن به مخاطبان، ضمن قدردانی از مدیریت کنونی اداره کل هنرهای نمایشی و مجموعه تئاتر شهر از زحمات و تلاش مهدی شفیعی مدیر سابق هنرهای نمایشی تشکر و از او دعوت کرد پوستر نمایش رگ را رونمایی کند.

«آواز قو» پوستر خود را منتشر کرد/ آغاز اجرا از ۱۰ شهریور

پوستر نمایش «آواز قو» اثر آنتوان چخوف که با کارگردانی پریزاد سیف از ۱۰ شهریور در سالن ناظرزاده کرمانی تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه می‌رود، منتشر شد. این پوستر توسط محمدصادق زرجویان طراحی شده است. همزمان با انتشار پوستر «آواز قو»، پیش فروش بلیت روزهای جدید نیز در سایت تیوال آغاز شد.

سعید پورصمیمی و پریزاد سیف بازیگران این اثر نمایشی هستند. نمایشنامه «آواز قو» توسط مرتضا کرامتی، محمود بهروزیان و سروژ استپانیان ترجمه شده و نورالدین حیدری ماهر مجری طرح نمایش «آواز قو» است.

کوروش زارعی نمایش «غریبه شام» را در ایام محرم به تماشاخانه سنگلج می‌آورد

نمایش « غریبه شام» به نویسندگی حسین فدایی حسین و کارگردانی کوروش زارعی از اواسط شهریورماه اجراهای خود را در این تماشاخانه به روی صحنه خواهد برد. این نمایش که با محوریت قیام عاشورا و شخصیت حضرت رقیه (س) است پیش از این درشهرهای تهران، اهواز، یزد، ساری، زنجان، قم، ایلام، بوشهر، کرمانشاه، سمنان، بندرعباس و همینطور کشور امارات به روی صحنه رفته است.

سایر عوامل این نمایش و اطلاعات تکمیلی در روزهای آینده اعلام خواهد شد.

«شَک» مهدی کوشکی در تماشاخانه ایرانشهر

نمایش «شَک» نوشته و کارگردانی مهدی کوشکی در سالن ناظرزاده کرمانی تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه می‌رود.

کوشکی که پیش از تجربه کارگردانی نمایش‌هایی از جمله «تئاتر بد»، «شیطونی»، «سیزده»، «هفتمین جان سگ» و «ولپن» را در کارنامه داشته، به زودی با نمایش «شَک» به صحنه بازمی‌گردد. تازه‌ترین نمایش کوشکی به صورت محدود و تنها ۲۰ شب در تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه خواهد بود. در معرفی تازه‌ترین اجرای این کارگردان آمده است: «آیا حقشان همین نیست که حقشان است»

لازم به ذکر است پیش‌فروش بلیت‌های نمایش «شَک» از فردا (چهارشنبه 6 شهریورماه) در سایت تیوال آغاز می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1025989

وب گردی

وب گردی