توسعه همکاری‌های علمی دانشگاه تهران با دانشگاه سوئد

نشست مسئولان دانشکده جغرافیا با نماینده دانشگاه لوند سوئد با موضوع پروژه مشترک بین‌المللی اراسموس پلاس در دانشگاه تهران برگزار شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از دانشگاه تهران، نشست مشترکی با حضور رئیس، مشاور بین‌الملل، نماینده علمی دانشکده جغرافیای دانشگاه تهران و نماینده دانشگاه لوند سوئد، در این دانشکده برگزار شد.

موضوع اصلی این نشست در خصوص پروژه مشترک بین‌المللی اراسموس پلاس بین ۶ دانشگاه اروپایی (با مدیریت دانشگاه لوند سوئد)، سه دانشگاه از کشور ایران (با مدیریت دانشگاه تهران) و دو دانشگاه از کشور یمن تحت عنوان "Environmental Management in the Middle East(EMME)" بوده است.

هدف اصلی این پروژه توسعه ظرفیت‌های علمی و آموزشی مرتبط با منابع طبیعی و محیط زیست با استفاده از فناوری‌های سنجش از دور و GIS در منطقه خاورمیانه است. در راستای انجام این پروژه مقرر شده است فعالیت‌های مشترک بین‌المللی از قبیل برگزاری دوره آموزشی مشترک، توسعه آزمایشگاه و خرید تجهیزات صورت پذیرد.

در ابتدای این جلسه، کرامت‌الله زیاری، رئیس دانشکده جغرافیا گفت: توسعه این همکاری‌ها موجب استحکام روابط بین‌المللی، بهره‌مندی از تجارب ارزنده دو طرف، ارتقای جایگاه بین‌المللی دو دانشگاه می‌شود و دانشکده جغرافیا از تمام توان و ظرفیت خود برای حفظ و توسعه این روابط استفاده خواهد کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1026005

وب گردی

وب گردی