مشترکان برق عجله کنند/ تنها ۱۰ روز زمان باقیست

 تنها ۱۰ روز به آخرین مهلت حذف قبوض کاغذی زمان باقی است و حدود ۶ میلیون مشترک هنوز برای ثبت شناسه قبض خود اقدام نکرده اند.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، این طور که مسئولان در وزارت نیرو تاکید کرده اند ۱۵ شهریور ماه آخرین مهلت حذف قبوض کاغذی برق درنظر گرفته شده است که با این وجود مشترکان برق تنها ۱۰ روز دیگر برای حذف قبوض کاغذی خود فرصت دارند.

در همین راستا چندی پیش وزیر نیرو از قطع سالانه ۱۲ هزار درخت برای تهیه قبوض کاغذی خبر داد و گفت: از محل کاغذی که در این راستا صرفه‌جویی می‌شود برای ۱۰۰ هزار دانش‌آموز در مناطق محروم وسایل آموزشی تهیه می‌شود.


اردکانیان گفت: قبوض برق در برخی از استان‌های کشور به طور ۱۰۰ درصد حذف شده و مشترکان باقی مانده می‌توانند به سرشماره‌های اعلامی شناسه قبض خود را ارسال کنند.

به گفته مسئولان حدود ۸۰ درصد از مشترکین برق که بالغ بر ۳۰ میلیون مشترک می‌شود اطلاعات خود را در سامانه ثبت کرده اند و حدود ۶ میلیون مشترک هنوز برای ثبت اطلاعات خود اقدامی انجام نداده اند.

روش‌های حذف قبوض کاغذی

اولین روش برای حذف قبوض کاغذی برق ارسال *۱*شناسه قبض# به سرشماره ۲۰۰۰۱۵۲۱ است که مشترکان سراسر کشور می‌توانند از طریق آن برای درج اطلاعات خود در سامانه اقدام و پس از آن قبوض خود را به صورت الکترونیک دریافت کنند.
همچنین شهروندان تهرانی می‌توانند به صورت اختصاصی با ارسال شناسه قبض*۱ به سرشماره ۱۰۰۰۱۵۲۱ اطلاعات قبض خود را در قالب پیامک دریافت کنند.

از طرفی مشترکان تهرانی با مراجعه به سایت، سامانه ۱۵۲۱ و اپلیکیشین همراه تهران نیز نسبت به ثبت اطلاعات خود می‌توانند اقدام کنند تا از ابتدای مهرماه با حذف کامل قبوض کاغذی با مشکلی روبرو نشوند.

البته مشترکان پس از اجرای این طرح و در صورت نیاز به فیزیک قبوض خود می‌توانند با مراجعه به سایت شرکت توزیع برق و درج شناسه قبض، صورت‌حساب خود را دریافت کنند.

مستاجران نگران نباشند

همچنین مستاجران نیز بعد از نقل مکان به محل موردنظر می‌توانند شناسه قبض به همراه ستاره دو را به سرشماره اعلامی پیامک کنند تا دیگر قبض شماره شناسه منزل قبلی را دریافت نکنند سپس می‌توانند شناسه قبض محل جدید خود را به همراه ستاره یک پیامک کنند تا قبض منزل جدید خود را دریافت کنند.

میزان

انتهای پیام/

کد خبر: 1026027

وب گردی

وب گردی