مهم‌ترین عناوین روزنامه‌های دانشگاهی کشور در ششم شهریور

«تمرکز دانشگاه آزاد اسلامی بر 24 رشته قهرمانی و فراخوان نیمه‌متمرکز جذب اعضای هیئت علمی دانـشگاه‌ها» از جمله مهم‌ترین عناوین امروز روزنامه‌های دانشگاهی کشور هستند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، روزنامه‌‌های فرهیختگان و آفرینش از جمله روزنامه‌های دانشگاهی کشور هستند که اخبار و موضوعات حوزه آموزش عالی را منعکس می‌کنند.

مهم‌ترین عناوین روزنامه فرهیختگان در ششم شهریورماه به شرح زیر است:

حمایت ۱۵ میلیاردی معاونت علمی از سرای نوآوری واحد اراک

در این عنوان روزنامه فرهیختگان، عباسعلی حیدری رئیس واحد اراک از جزئیات همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با این واحد خبر داد. وی با تاکید بر اینکه معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری در گام اول 15 میلیارد تومان حمایت مالی برای راه‌اندازی سرای نوآوری واحد اراک اختصاص داده است، می‌گوید: «ما در گام اول برای تجهیز این سرا نیازمند حمایت‌های مالی بودیم. البته امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری بسیاری داشتیم و همچنین نیروی انسانی فراهم است، به‌طوری که دانشگاه آزاد اسلامی تنها 800 عضو هیئت‌علمی در استان دارد، اما برای راه‌اندازی این سرا نیازمند حمایت مالی بودیم.»

تمرکز دانشگاه آزاد اسلامی بر 24 رشته قهرمانی

این عنوان روزنامه فرهیختگان، از سومین جلسه شورای عالی ورزش دانشگاه آزاد اسلامی حکایت دارد. دکترمحمد مهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در این جلسه گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده، تقویم قهرمانی دانشگاه آزاد اسلامی برای 24 رشته انتخابی آقایان و بانوان طراحی خواهد شد که برای این رشته‌ها باید برنامه‌ریزی دقیق در مسابقات ملی دانشجویان، یونیورسیاد، لیگ برتر و مسابقات جهانی صورت گیرد تا تیم‌های دانشگاه آزاد اسلامی جزو سه تیم اول این مسابقات باشند. بنابراین تمرکز دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه ورزش قهرمانی، فقط در این 24رشته خواهد بود تا اهداف موردنظر به صورت تخصصی دنبال شود.

فـراخـوان نیمه‌متمرکز جذب اعضای هیئت‌علمی دانـشگاه‌ها

این عنوان روزنامه فرهیختگان، از آغاز فـراخـوان نیمه‌متمرکز جذب اعضای هیئت‌علمی دانـشگاه‌ها حکایت دارد. بیست‌ودومین فـراخـوان نیمه‌متمرکز جذب اعضای هیئت‌علمی دانـشگاه‌ها و مـوسسات آمـوزش عـالی و پژوهشی کـشور از ۲۶ شهریورماه آغاز می‌شود. ۸۰۰ نفر برای عضویت در هیئت‌علمی دانشگاه‌ها و موسسات دولتی در شهریورماه ۹۸ جذب می‌شوند و موسسات غیردولتی سقف سهمیه ندارند. زمان فرآیند تطبیق نیاز با تاییدیه مرکز نظارت و ارزیابی آموزش عالی از سوی دانشگاه‌ها ۲۰ شهریورماه به مدت یک هفته خواهد بود

مهم‌ترین عناوین روزنامه آفرینش در ششم شهریورماه به شرح زیر است:

ایران در بخش علمی در کنار کشورهای صاحب نام دنیا قرار دارد

منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در این عنوان روزنامه آفرینش با بیان اینکه کشور در بخش علمی در کنار کشورهای صاحب نام قرار دارد، گفت: ایران در دنیا جایگاه 16 علمی را دارد. به گزارش مهر، منصور غلامی در جشن 40 سالگی دانشگاه شهرکرد گفت: بعد از انقلاب دانشگاه های ایران تقریبا کار خود را از نو آغاز کردند و باید دانشگاهیان و منتقدان به این مهم توجه کنند.

برگزاری آزمون دانشنامه فوق تخصصی پزشکی به صورت الکترونیک

این عنوان روزنامه آفرینش، به برگزاری آزمون دانشنامه فوق تخصصی پزشکی پرداخته است. سی و سومین دوره این آزمون به صورت الکترونیک برگزار می‎شود. با توجه به تجربه موفق برگزاری آزمون پذیرش دستیار فوق تخصصی سال‎های 96 و 97 به صورت کامپیوتری، سی و سومین دوره آزمون دانشنامه فوق تخصصی سال 98 نیز به صورت کامپیوتری برگزار می‎شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1026031

وب گردی

وب گردی