بازگشت 150 نفر از تحصیلکرده‌ها به کشور طی 5 ماه سال‌جاری

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: در حوزه بازگشت تحصیلکرده‌ها به کشور طی 5 ماهه نخست سال‌جاری آمارهای خوبی را مشاهده کردیم به طوری که در این مدت 150 نفر به کشور بازگشتند.

به گزاش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری در سفر به بوشهر در خصوص دستاوردهای این سفر بیان کرد: این سفر فرصتی دوباره شد تا در کنار مردم بوشهر باشم، شهری که یادگاری از دوران جوانی و پایگاه بوشهر دارم و سفر به آن خاطرات قدیمی را برای من زنده می کند.

ستاری ادامه داد: بوشهر به دلیل وجود زیرساخت های مهم در حوزه های نفت، گاز، شیلات و گیاهان دارویی از شهرهای مهم برای رونق زیست بوم نوآوری و فناوری محسوب می شود. البته ظرفیت بالایی که از نظر نیروی انسانی تحصیلکرده نیز در این شهر وجود دارد وظیفه ما را سنگین تر می کند.

بخش خصوصی از پارک علم و فناوری استان حمایت کند

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری همچنین ابراز کرد: در حوزه اقتصاد دانش بنیان حرکت های خوبی در استان آغاز شده است اما باید این حرکت ها شتاب گیرد. در این راستا به زودی پارک علم و فناوری استان با امکانات جدید خدمات مناسبی را ارائه می دهد. البته این زیرساخت دولتی است و مهم‌تر از آن باید بخش خصوصی وارد میدان شود و سرمایه‌گذاری در این حوزه‌ها را انجام دهد.

افتتاح ۸۰۲ میلیارد طرح در سفر امروز ستاری به بوشهر

ستاری با بیان اینکه در این سفر 802 میلیارد تومان طرح به بهره‌برداری می رسد گفت: امروز علاوه بر افتتاح پروژه ها طرح های جدیدی نیز آغاز می شود و با تاکید بر فعالیت شرکت های دانش بنیان، استارت آپ ها و پارک های علم و فناوری و ایجاد سایر زیر ساخت ها رونق زیست بوم نوآوری و فناوری در استان بوشهر دنبال می‌شود.

رئیس بنیاد ملی نخبگان در ادامه عنوان کرد: پول دولت سازنده اقتصاد دانش بنیان نیست بلکه لازمه توسعه آن ایجاد همکاری و فعالیت بخش خصوصی و دولتی است. در حال حاضر نزدیک به 4 هزار و 500 شرکت دانش بنیان در کشور فعال هستند که فروش سال گذشته آنها 90 هزار میلیارد تومان بود. امسال نیز در 5 ماهه نخست نیز در بحث فروش شرکت های دانش بنیان رشد خوبی را مشاهده کردیم و خصوصا تحریم ها باعث توسعه فعالیت این شرکت ها شد. همچنین در حوزه بازگشت تحصیل کرده ها به کشور هم در 5 ماه نخست سال آمارهای خوبی را مشاهده کردیم به طوری که در این مدت 150 نفر به کشور بازگشتند.

ستاری درباره رویکرد دولت در حمایت از شرکت های دانش بنیان نیز گفت: در این زمینه قانون حمایت از شرکت های دانش بنیان کاملا اجرایی شده است و بر اساس آن بیش از 140 نوع خدمت به شرکت ها ارائه می شود و رشد قابل توجهی را در تعداد این شرکت ها ظرف مدت 5 سال دیدیم.

وی خاطرنشان کرد: قطعا این اتفاق با تاکیدات مقام معظم رهبری در این زمینه و حمایت های دولت و رئیس جمهوری رخ داده است. همه این موارد و همراهی دستگاه های دولتی و استانداران با این موضوع باعث شد اقتصاد ما جهت گیری خود را روی سرمایه گذاری نیروی انسانی تغییر دهد. اقتصاد ما برای پویایی باید هر نوع خام فروشی در محصولات مختلف را کنار بگذارد و توجه خود را روی نیروی انسانی نوآور معطوف کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1026053

وب گردی

وب گردی