تشکل‌های دانشجویی مطالبه‌گری را از مسئولان دانشگاه خود آغاز کنند

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز گفت: جریان دانشجوییی باید مطالبه‌گری از مسئولان را از دانشگاه خود آغاز کنند و به سطح ‌ شهر، استان و کشور تعمیم دهند.

شهاب عبدی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره مطالبه‌گری جریان دانشجویی از مسئولان گفت: مطالبه‌گری و پرسش و پاسخ ویژگی ذاتی و پذیرفته شده برای دانشجویان به شمار می‌رود، البته گاهی دانشجویان برای طرح مطالبات خود با مشکلاتی مواجه هستند.

وی ادامه داد: انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه ارومیه چندین مرتبه در زمینه‌های اقتصادی و سیاسی، دولت، مجلس و نمایندگان استان را به چالش کشیده و از آنها مطالباتی داشته است. این مطالبات در قالب بیانیه، مصاحبه، انتشار مطلب در نشریه، تجمع، جلسات خصوصی و عمومی، فضای مجازی و غیره صورت گرفته است.

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز به آغاز شفافیت از دانشگاه اشاره کرد و گفت: انجمن اسلامی دانشجویان ارومیه مطالبه را از مسئولان آغاز کرده و درخواست شفافیت در هزینه‌ها را داشته‌اند و همچنان نیز پیگیر شفافیت فعالیت‌های مالی دانشگاه هستیم.

عبدی درباره واگذاری بخش‌های مختلف دولتی به بخش خصوصی گفت: دانشگاه ارومیه در نظر داشت اماکن ورزشی دانشگاه را به پیمانکار و بخش خصوصی واگذار کند که با پیگیری انجمن اسلامی و سایر تشکل‌های انقلابی این امر محقق نشد، پیش‌تر واگذاری برخی امور به بخش خصوصی باعث نارضایتی دانشجویان شده بود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: دانشجویان باید مطالبه‌گری را از مسئولان دانشگاه خود آغاز کنند و به سطح ‌ شهر، استان و کشور تعمیم دهند. همچنین جریان دانشجویی با پرورش روحیه مطالبه‌گری ضمن پیشبرد اهداف و آرمان‌های انقلاب به اجرایی نشدن تصمیمات نادرست مسئولان کمک کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1026063

وب گردی

وب گردی