تعبیه مخازن پسماند برای صدور پروانه مجتمع های بیش از 20 واحد الزامی شد

برای نخستین بار در شهر تهران، جانمایی تعبیه مخازن پسماند برای صدور پروانه ساخت مجتمع های بیش از 20 واحد و مجتمع های تجاری و اداری در محدوده منطقه 11 شهر تهران الزامی شد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، تفاهم نامه الزام نقشه های ساختمانی مجتمع های مسکونی20 واحد و بالاتر و مجتمع های تجاری و اداری به جانمایی محلی برای تعبیه مخازن پسماند به امضای معاونان خدمات شهری و محیط زیست و معماری و شهرسازی منطقه ۱۱ رسید.

کورش خرد معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه 11 با اشاره به چالش های زیست محیطی و دفع زباله که همواره در سطح شهر تهران وجود دارد؛ گفت: برای اصلاح شیوه جمع آوری پسماند و بهبود شرایط، از این پس جانمایی مکان تعبیه مخازن پسماند برای واحدهای 20 واحد و بیشتر الزامی خواهد بود.

خرد با اشاره به الزام ساختمان ها به جانمایی مخازن پسماند ، انعقاد تفاهم نامه فی مابین معاونت خدمات شهری و معاونت شهرسازی منطقه را که برای اولین بار در شهر تهران در چنین موضوعی انجام شده است؛ راهکار مفیدی برای حل معضل جمع آوری و تفکیک پسماند در مجتمع های مسکونی ، تجاری و اداری دانست و افزود: در مذاکرات با معاونت شهرسازی منطقه و نگاه تعاملی مقرر شد ساختمان های 20واحد و بالاتر که درخواست صدور پروانه دارند و مجتمع های تجاری و اداری مکلف شوند در نقشه های ساختمانی خود جانمایی مخازن پسماند و تفکیک زباله را تعبیه کنند.

وی با بیان این که برای تشویق شهروندان به اجرای این طرح در فاز نخست ، مخازن تفکیکی و آموزش های لازم به صورت رایگان در اختیار قرار می گیرد؛ ابراز امیدواری کرد که ساخت و سازها به مرور چهره شهر را عوض کنند .

همچنین محمد شهر آبادی معاون شهرسازی و معماری منطقه 11 با اشاره به این که موضوع پسماند و تفکیک زباله دغدغه مهمی برای شهر تهران است؛ انعقاد تفاهم نامه را با هدف کاهش مشکلات زیست محیطی حائز اهمیت دانست و گفت: در نظر داریم در آینده نزدیک این امر را به تمام ساختمان ها تعمیم دهیم.

شهرآبادی افزود: در حال حاضر واحدهای 20 واحد و بالاتر و مجتمع های تجاری و اداری شامل این طرح می شوند و مواردی که نیاز به اصلاح و بازنگری داشته باشند انجام خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1026083

وب گردی

وب گردی