طرح رجیستری در راستای شفاف‌سازی در حوزه ICT پیگیری می‌شود

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: طرح رجیستری در راستای دولت الکترونیک شکل گرفته و در جهت شفاف‌سازی و زیربنای کار سالم در حوزه ارتباطات وفناوری اطلاعات پیگیری می‌شود.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، به نقل از روابط عمومی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، حسین فلاح جوشقانی در نخستین همایش رجیستری تلفن همراه کشور در قزوین گفت: طرح رجیستری با مشارکت و همراهی گمرک، وزارت صمت و اپراتورهای تلفن همراه دنبال می‌شود تا ضمن اطلاع از فرآیند کالاهای وارداتی از قاچاق تلفن همراه نیز جلوگیری شود.

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی افزود: در چارچوب طرح رجیستری تلفن همراه با همکاری و اتصال دستگاه‌ها و نهادهای مسئول در حوزه گوشی‌های تلفن همراه، بدون مداخله فیزیکی و قضایی از سرویس‌دهی به گوشی‌های قاچاق جلوگیری می‌شود.

وی تصریح کرد: از پایان اردیبهشت‌ ماه امسال برای رفع مشکلات واردات گوشی با اتصال سامانه مسافربری به سامانه گذرنامه، مسافرانی که به طور قانونی وارد کشور می‌شوند می‌توانند یک دستگاه گوشی تلفن همراه وارد کرده و آن را در سامانه مسافری ثبت کنند.

فلاح با اشاره به اینکه هم‌اکنون ۹۰ میلیون سیم‌کارت فعال در کشور وجود دارد که ۷۰ میلیون آن از خدمات نسل سوم و چهارم تلفن همراه بهره‌مند هستند، گفت: از یک‌سال پیش همکاری با شرکت اپل قطع و از ۲ ماه پیش شرکت گوگل نیز بر روی گوشی‌های اندرویدی مشکلاتی را ایجاد کرد که این مسئله زنگ خطری بود برای ما تا بتوانیم با بومی‌سازی، سیستم عامل ملی را ایجاد کنیم تا در حوزه ارتباطات مورد تعرض قرار نگیریم.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در تشریح وضعیت شاخص‌های ارتباطی کشور اظهار کرد: امروز تمامی شهرها، ۳۰ هزار روستا و ۳۰ هزار کیلومتر از راه های ارتباطی کشور از پوشش نسل سوم و چهارم تلفن همراه بهره‌مند هستند.

فلاح جوشقانی تصریح کرد: ارائه خدمات زیرساختی در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات محرک توسعه بوده و اشتغال و کارآفرینی قابل توجهی را در کشور فراهم آورده است.

وی سیاست اصلی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات را ایجاد زیرساخت‌های ارتباطی و فناوری اطلاعات در کشور و توسعه آنها دانست و اظهار کرد: رشد شاخص‌های حوزه تلفن همراه کشور از مصادیق توسعه به شمار می‌رود.

وی ضریب نفوذ تلفن همراه در کشور را ۱۲۰ درصد اعلام کرد و گفت: در حال حاضر ۲۵۰ هزار برنامه کاربردی فعال در کشور وجود دارد که آمار خیره‌کننده‌ای است و اهمیت این حوزه را نشان می‌دهد که با ایجاد بسترهای ارائه خدمات و اشتغال‌زایی، کشور را در مسیر توسعه قرار داده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1026084

وب گردی

وب گردی