افتتاح 2 مرکز نوآوری در دانشگاه علم وصنعت

معاون پژوهشی دانشگاه علم و صنعت گفت: دومین مرکز نوآوری در دانشگاه علم و صنعت افتتاح شده است و تا سه ماه آینده 2 مرکز دیگر نیز افتتاح خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، اختتامیه رویداد ره‌زیست نخستین مسابقه تخصصی کاربرد علوم مهندسی در زیست‌فناوری، امروز چهارشنبه ۶ شهریورماه ۹۸ با معرفی و تقدیر از تیم‌های برگزیده به همراه ارائه پروژه‌های برتر در دانشگاه علم و صنعت برگزار شد.

شتاب‌دهنده‌ها، صندوق‌ها، شرکت‌ها و مراکز فعال در حوزه زیست‌فناوری در این مراسم که با مشارکت دانشگاه‌های علم و صنعت، تهران و صنعتی شریف برگزار شد، حضور داشتند و شاهد معرفی و تقدیر از تیم‌های برگزیده بودند تا در صورت تمایل، امکان همکاری مستقیم با دانشجویان برگزیده و ارتباط دانشگاه با صنعت فراهم شود.

تورج محمدی معاون پژوهشی دانشگاه علم و صنعت در این مراسم اظهار کرد: برای ایجاد تحول در دانشگاه‌های کشور نیاز به وقایعی مانند رویداد ره‌زیست است. هم‌زمان با برگزاری این رویداد، دومین مرکز نوآوری دانشگاه علم و صنعت را افتتاح کردیم و تا سه ماه آینده، دو مرکز دیگر نیز افتتاح خواهیم کرد.

وی ادامه داد: زیست‌فناوری یکی از حوزه‌های استراتژیک است و می‌تواند بسیاری از مشکلات مردم را حل کند. یکی از مراکز نوآوری که در آینده‌ای نزدیک افتتاح خواهد شد را به حوزه زیست‌فناوری اختصاص خواهیم داد.

محمدی تصریح کرد: باید دانشگاه‌های سنتی را از آموزش‌محوری به مراحل بالاتر سوق دهیم. امیدوارم منابع را به درستی هزینه کنیم تا نقش بیشتری در حل مشکلات کشور ایفا کنیم. در سال‌های آینده بخش دولتی توان جذب دانش‌آموختگان را نخواهد داشت و باید ظرفیت آنها را در فعالیت‌هایی مانند استارتاپ‌ها و کارآفرینی به‌کار گیریم.

وی افزود: با توجه به علاقه‌مندی‌ها در حوزه زیست‌فناوری و همچنین واگذاری ماموریت‌ها با دانشگاه‌ها باید قدم‌های جدی در حوزه زیست‌فناوری برداریم.

وی یادآور شد: اگر ارتباط موثری بین دانشمندان حوزه زیست‌فناوری با حوزه‌های دیگر رخ دهد، کشور از ثمرات آن بهره‌مند خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1026089

وب گردی

وب گردی