ماهیانه  ۲۷۰ میلیارد تومان به داروخانه ها پرداخت می کنیم

معاون برنامه ریزی کل درمان غیرمستقیم سازمان تأمین اجتماعی گفت: تقریباً ماهی ۲۷۰ میلیارد تومان به داروخانه ها پرداخت می کنیم .

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، صدراللهی ،معاون برنامه ریزی کل درمان غیرمستقیم سازمان تأمین اجتماعی در رابطه با بدهی بیمه ها به داروخانه ها و ورشکستگی و تعطیلی داروخانه ها گفت: خدمت سلامت زنجیره ای است که اتحاد این زنحیره اگر نباشد؛ آن از بین میرود.

وی ادامه داد: طبق عقد قرادادبیمه ها با ارائه دهنده های بخش دولتی و خصوصی است و ارائه خدمت انجام می دهیم. تاچندسال پیش هیچ مشکلی بین بیمه ها و داروخانه ها وجود نداشت اما شرایط تحریم ها باعث بهم خوردن چرخه تولید و درآمد بیمه ها شد.

معاون برنامه ریزی کل درمان غیرمستقیم سازمان تأمین اجتماعی گفت: حدود ۹۶ تا ۹۷درصد درآمد بیمه برای پرداخت حق وصولی و حق بیمه است.در دولت های قبل شرایط بازنشستگی برای اشتغال های جدید ایجادشد که مصارف سازمان را بسیار بالا برد و منابع ورودی سازمان کم شد و در نتیجه باعث بدهی ما به داروخانه ها شد.

وی در رابطه با مبلغ این بدهی ها افزود: تقریبا ماهی ۲۷۰ میلیارد تومان به داروخانه ها پرداخت می کنیم و در حال حاضر بدهی ما حدود ۳ ماه است.

صدرالهی درخصوص تحریم داروها و ورشکستگی داروخانه ها گفت: هنگامی که داروها گران می شود یا ارزشان از بین می رود؛حجم نقدینگی که دارو باخودش به همراه دارد بسیار زیاد می شود،درحال حاضر این گردش نقدینگی حدود۷.۸ برابر شده است و وقتی داروخانه کوچکی تاسیس می شود باید آن ها هم سرمایه هایشان را چندین برابر کنند.

وی در رابطه با حل این مشکل گفت: جدا از بحث پرداخت دولت؛ سعی کردیم بدهی بیمه های بیمارستان های خصوصی و داروخانه ها را از محل مطالبات پرداخت کنیم و حتی وام هایی با ۳۱درصد سود هم برای حل این مشکل در نظر گرفته شده است و امیدواریم تا انتهای سال همه مشکلات باهمکاری دولت ،وزارت بهداشت و... حل شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1026090

وب گردی

وب گردی