سیاست بسیج اساتید همکاری برای ایجاد فضای تحولی در دانشگاه آزاد اسلامی است

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور گفت: سیاست قطعی بسیج اساتید همکاری با هیأت رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی برای پیاده کردن فضای تحولی در دانشگاه است.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، مجتبی زارعی رئیس سازمان بسیج اساتید کشور در دومین اجلاس سراسری مسئولان کانون‌های بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی که صبح امروز در مشهد مقدس برگزار شد، با ابراز خرسندی از ایجاد فضای تحولی در دانشگاه آزاد اسلامی و به وجود آمدن نقشه راه در این دانشگاه، گفت: سیاست قطعی بسیج اساتید همکاری با هیأت رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی برای پیاده کردن این فضای تحولی است و ما در کنار این جمع قرار داریم.

وی خاطرنشان کرد: در 200 سال گذشته دو جریان به عنوان پارادایم مسلط بر کشور حاکم بود؛ یکی روشنفکری لیبرال با سردمداری سروش و دیگری جامعه شناسی سیاسی با محوریت بشریه بود. روشنفکری لیبرال، ناسازگاری توسعه و دین را ابلاغ می‌کرد، جامعه شناسی سیاسی نیز موضوع ناتوانی روش‌شناسی اصول فقه را به صورت مکرر بیان می کرد و البته تاکنون نیز این موضوع توسط برخی ادامه داشته است.

رئیس بسیج اساتید کشور با بیان اینکه تکنوکراسی لیبرال، پارادایمی است که همچنان در کشور تسلط دارد، تصریح کرد: نظام دیوان‌سالاری برخاسته از نفت، ایران را به وضعیت وخیمی دچار کرد، به طوری که در حال حاضر می‌توان کشور را به نیروهای نفت‌گرا، غرب‌گرا و نیروهای انقلابی تقسیم کرد. اصلاح طلب، اصولگرا و نظایر این موارد تنها نام‌های مختلف بوده که توسط برخی به ثبت رسیده است.

زارعی با اشاره به اینکه تکنوکراسی لیبرال پایه رشد را از تحول رابطه‌ها دور کرده و اصول خود را برمبنای منابع فیزیکی، غیرانسانی و غیرتربیتی قرار می‌دهد، گفت: 30 سال پیش سروش اعترافی تاریخی کرد مبنی بر اینکه از دوران هخامنشیان تاکنون باسوادتر از روح‌الله خمینی (ره) وجود نداشته است. پیش از امام (ره) رابطه‌ها به معنای نقل سمعی میان محدِث و محدَث بود؛ یعنی یک نفر حدیثی را نقل می کرد و دیگری گوش می داد. بعد از آن نیز دوران مقلِد و مقلَد بود؛ یعنی کارشناس و غیرکارشناس. اما در دوره امام (ره)، این رابطه ها تبدیل به رابطه امام و امت شد.

وی با بیان اینکه آیت الله جوادی آملی، زندگی امام (ره) را به دو دوره غیبت و شهادت تقسیم می کند، اظهار داشت: دوره غیب امام (ره) را می توان دوره خودسازی ایشان دانست که کتاب‌های «سیر در انفس»، «چهل حدیث» و «شرح جنود عقل و جهل» مربوط به این دوران است. دوره دیگر شهادت بود که سبب تبدیل رابطه مقلِد و مقلَد به امام و امت شد.

رئیس بسیج اساتید کشور با بیان اینکه در ارتباط با پارادایم دیگر باید گفت در گذشته انقلاب اسلامی را به گروگان نفت درآورده بودند، تأکید کرد: در حال حاضر در صورتی که سیاست غذا در برابر نفت برقرار شود، تا همیشه در همین سطح باقی خواهیم ماند.

وی اظهار داشت: اظهار دوئیت علم و دین جزو حرف‌های مضحک است، کسی که در مورد مسائل علمی و سیاسی چنین سخنی را مطرح می‌کند روشنفکر و تکنوگرای لیبرال نیست، از 200 سال گذشته تاکنون افراد به اصطلاح تکنوگرا خام‌فروشی می‌کنند و هیچ چیز بر سر سفره انقلاب نیاورده‌اند.

زارعی خاطرنشان کرد: افراد به اصطلاح روشنفکر لیبرال، غرب‌گرا هستند و در صورت تکذیب این سخن باید بیان کنند که از 200 سال گذشته تاکنون چه چیزی بر سفره مردم اضافه کرده‌اند. به گفته روشن‌شناسی حکیم، دانشگاه باید ظرفیت خود را بیابد و کشور، جوانان، مناطق و شهرهای مختلف از ظرفیت خود استفاده کنند، همه با هم برای آغاز گام دوم آماده باشیم.

وی در پایان گفت: انقلاب زمانی اتفاق می افتد که پارادایم ها متحول شوند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1026093

وب گردی

وب گردی