کسب جایزه کنگره بین‌المللی دانش اعتیاد توسط عضو هیأت علمی واحد اسلامشهر

مقاله عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسلامشهر، جایزه کنگره ۶۰ ویژه مقاله برگزیده  DST را در سیزدهمین کنگره بین المللی دانش اعتیاد کسب کرد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از واحد اسلامشهر، دکتر مسعود حاجی رسولی عضو هیأت علمی و رئیس مرکز تحقیقات سوء مصرف مواد و اختلالات رفتاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسلامشهر با ارائه مقاله «بررسی میزان ماندگاری در ترک اعتیاد با روش DST و شربت OT، وضعیت کیفیت زندگی، سلامت روان و عقاید وسوسه انگیز در معتادین به مواد مخدر و محرک پس از یکسال» در سیزدهمین کنگره بین المللی دانش اعتیاد عنوان مقاله برتر را به خود اختصاص داد.

وی گفت: این پژوهش بر روی 500 نفر از معتادین درمان شده با روش DST و شربت OT که بیش از یکسال از رهایی آنان گذشته بود اجرا شد و نتایج نشان داد که 88/4 درصد از نمونه ها کماکان پاک باقی مانده و از هیچ نوع موادی استفاده نکرده اند و در مقابل 11/6 درصد از آنان مجدداً به اعتیاد روی آورده اند.

وی ادامه داد: این نتیجه در مقایسه با نتایج تحقیقاتی که در ایران و جهان بر میزان ماندگاری در ترک معتادینی که با روش های دیگر نظیر N.A و اقامت در کمپ های ترک اعتیاد و MMT اجرا شده که پس از یکسال، 93 الی 97 درصد از نمونه ها عود به اعتیاد پیدا کرده بودند نتیجه قابل توجهی است و حاکی از آن است که روش درمانی ابداعی در ایران از کارآئی بسیار بالایی برخوردار است.

رئیس مرکز تحقیقات سوء مصرف مواد و اختلالات رفتاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسلامشهر افزود: همچنین بررسی ها نشان داد وضعیت کیفیت زندگی، سلامت روان و عقاید وسوسه انگیز در بین نمونه های عود کرده و عود نکرده تفاوت معنی داری وجود دارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1026095

وب گردی

وب گردی