نامه سرگشاده جمعی از پزشکان سهمیه زنان خطاب به وزیر بهداشت 

جمعی از پزشکان سهمیه زنان با انتشار نامه‌ای سرگشاده خواستار اجرای یکپارچه و بدون تبعیض قانون کسر مدت خدمت دوره طرح عمومی در دوره طرح تخصص شدند.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، متن نامه پزشکان سهمیه زنان که خطاب به سعید نمکی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور، نوشته شده به این شرح است:

جناب آقای دکتر سعید نمکی


وزیر محترم بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور
با سلام و احترام
همانطور که مستحضر هستید خدمت طرح سربازی آقایان از تعهدات خدمات پزشکی دوره تخصص آنان کسر می‌شود و به طریق اولی، این انتظار وجود دارد که مدت خدمت طرح عمومی انجام شده از سوی بانوان پزشک نیزاز تعهدات دوره تخصص آنان کسر شود. مصوبه 100/295 مورخ 95/04/05 وزارت بهداشت نیز در واقع، پاسخی به این انتظار مشروع بانوان پزشک متخصص و تصمیمی در راستای پرهیز از تبعیض جنسیتی محسوب می‌شود. با این حال، متاسفانه فقط شماری از پزشکان سهمیه زنان از تسهیلات مندرج رد مصوبه یادشده برخوردار شده‌اند در صورتی که لازمه اصل برابری و عدالت، اعمال یکپارچه مفاد مقرره فوق‌الذکر درباره همه بانوان پزشک متعهد در طرح سهمیه زنان است. شمول محدود مصوبه مورد اشاره نه تنها تبعیض‌های شدیدی را در حق عده‌ای از پزشکان سهمیه زنان به لحاظ ادامه تحصیل، تاسیس مطب و غیره به‌وجود آورده است، بلکه مشکلات خانوادگی بسیاری نیز برای کسانی که محروم از این تسهیلات شده‌اند، ایجاد کرده است.

موکدا اذعان می‌کنیم که پزشکان سهمیه زنان هیچ گونه مخالفتی با گذراندن دوران تعهد خود ندارند؛ زیرا به فلسفه وضع قوانین و مقررات مصوب این حوزه که همانا برخورداری و بهره‌مندی همه مردم در سراسر کشور از خدمات بهداشتی و درمانی به صورت برابر و عادلانه است، واقف‌اند اما نکته اینجاست که اگر مقرره‌ای برای جامعه پزشکی به تصویب می‌رسد، باید برای همگان به صورت یکپارچه اجرا شود. به عبارت دیگر، سخن پزشکان سهمیه زنان بر سر آن است که همانگونه که مشمولان قوانین و مقررات مرتبط با دوره‌‌های طرح پزشکی در مناطق محروم برای تحقق عدالت تلاش می‌کنند، بی‌گمان، استحقاق بهر‌ه‌مندی از حق برابری در برابر قانون نیز برخوردارند در حالی که متاسفانه جمعی از این گروه از بانوان پزشک از شمول مقررات فوق‌الذکر محروم مانده‌اند.

بنا بر آنچه شرح داده شد، از آن مقام محترم استدعا داریم که با صدور اصلاح مصوبه یادشده به گونه‌ای که دایره شمول آن همه پزشکان سهمیه زنان را دربرگیرد، زمینه رفع تبعیض به‌وجود آمده و اجرای عدالت را فراهم فرمایید.

توفیقات روزافزون خدمتگزاران صدیق نظام جمهوری اسلامی به ویژه جنابعالی را از درگاه ایزد منان خواستاریم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1026098

وب گردی

وب گردی