دانشجویان بسیجی جهادگر نباید خود را درگیر کارهای اداری و دیوان‌سالاری کنند

فرمانده سپاه محمد رسول‌الله (ص) گفت: دانشجویان بسیجی جهادگر نباید خود را درگیر کارهای اداری و دیوان‌سالاری کنند؛ بلکه فقط باید کار جهادی و خدمت‌رسانی انجام دهند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، سردار محمدرضا یزدی در دیدار با جمعی از گروه‌های جهادی تهران بزرگ که عصر امروز چهارشتبه ۶ شهریورماه ۹۸ در سالن جلسات سازمان بسیج دانشجویی برگزار شد، اظهار کرد: روزهای اول انقلاب، نظام دیوان‌سالاری اداری کشور ،مشکلات بسیاری داشت. امروزه توانسته‌ایم برخی از مشکلات را حل کنیم؛ اما در برخی موارد هنوز مشکل داریم.

وی ادامه داد: دانشجویان بسیجی جهادگر نباید خود را درگیر کارهای اداری و دیوانسالاری کنند؛ بلکه فقط باید کار جهادی و خدمت‌رسانی انجام دهند.

فرمانده سپاه محمد رسول‌الله (ص) گفت: عده کمی در کشور به دنبال حل مشکلات مردم نیستند که مهارت حل مشکل را نداشته یا اعتقادی به خدمت به مردم ندارند.

وی بیان کرد: سیستم اداری دولت توسط کارشناسان تهیه و تنظیم می شود و طبیعی است که کارشناسان، نظرات شخصی خود را وارد سیستم اداری کنند و این نکته، نقد ما به دولت است.

سردار یزدی عنوان کرد: گروه‌های جهادی باید پیوست فرهنگی داشته باشند و دانشجویان در زمینه می‌توانند بیشتر اثرگذار باشند.

فرمانده سپاه محمد رسول‌الله (ص) گفت: دانشجویان جهادی دارای ظرفیت عظیم و بزرگی هستند و باید بتوانند این پتانسیل را به نحو احسنت هدایت کرده و به‌کار گیرند.

وی یادآور شد: آسیب‌شناسی گروه‌های جهادی و جلوگیری از موازی‌کاری، اولویت برنامه‌های سپاه است.

وی ادامه داد: در سال ۹۶ با همراهی سازمان بهزیستی، کمیته امداد، ستاد اجرای فرمان امام خمینی (ره) و بنیاد مستضعفین اقدام به تاسیس بانک اطلاعات برای گروه‌های جهادی کردیم.

سردار یزدی بیان کرد: در این بانک هر خانواده در منطقه‌ای به نهادی سپرده می‌شود و این مشکل که یک خانواده از چند جا تحت پوشش قرار گیرد و خانواده دیگری تنها بماند، حل خواهد شد.

وی در ادامه گفت: در حال حاضر اطلاعات همه گروه‌های جهادی دانشجویی سازندگی سپاه در بانک اطلاعاتی ثبت شده و دارای کد شناسایی هستند و سپاه با توجه به ظرفیت و تخصص، گروه‌ها را به مناطق مختلف می‌رساند.

سردار یزدی عنوان کرد: عده‌ای در کشور نمی‌خواهند دانشجویان جهادی دیده شوند و پیشرفت کنند.

وی گفت: طرح شهید محمدی در مدارس، در خدمت جهادگران برای ورود به آموزش و پرورش است.

سردار یزدی گفت: در تهران بزرگ برای برگزاری اردوهای جهادی دانشجویان، مشکل مالی وجود ندارد‌ و سپاه از دانشجویان جهادگر، حمایت‌های لازم را انجام می‌دهد.

فرمانده سپاه محمد رسول‌الله (ص) بیان کرد: دانشجویان حتما با حوزه، پایگاه منطقه و ناحیه بسیج دانشجویی ارتباط برقرار کنند؛ چرا که این افراد بهترین راهنماگران برای شناسایی منطقه هستند.

وی در پایان تصریح کرد: سپاه از دانشحویانی که در حین برگزاری اردوی جهادی دچار مشکل می شوند از لحاظ مالی و حقوقی حمایت می‌کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1026121

وب گردی

وب گردی