نقش رسانه‌ها در حمایت از حقوق کودکان

مدیرعامل مؤسسه خیریه دارالاکرام با اشاره به نقش رسانه‌ها در حمایت از حقوق کودکان، گفت: تلاش می‌کنیم فعالیت رسانه‌ها را در زمینه حقوق و تحصیل کودکان تقویت کنیم.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، مصفا میراحمدی‌زاده مدیرعامل و عضو هیأت امنای مؤسسه خیریه دارالاکرام در اولین نشست از سلسله نشست‌های این مؤسسه مبنی بر حق تحصیل کودکان،‌ آسیب‌های اجتماعی متأثر در آنان و موانع تحصیل کودکان در آستانه سال جدید، گفت: نتیجه جلسه اتفاق خوبی برای 1500 نفر از افرادی که در انتظار این مؤسسه و نیکوکاران هستند، خواهد بود.

وی افزود: ما از استان‌های سیستان و بلوچستان گرفته تا خراسان و ... همکاران فعال داریم و قصدمان این نبوده که به این دانش‌آموزان صدقه بدهیم بلکه قراردادی بسته می‌شود تا در صورت خوب تحصیل کردن از آنها حمایت شوند.

میراحمدی‌زاده گفت: رسانه در زمانه کنونی به شدت هم از جهت ابزارها و قالب‌ها و هم از جهت نحوه انتقال پیام‌ها و سرعت و شتاب آن و هم از حیث میزان مشارکت در فعالیت‌های رسانه‌ای متحول شده است؛ چنانچه امروزه میلیون‌ها نفر در سراسر جهان کنشگر مثبت یا منفی عرصه رسانه‌اند و همین امر کار فعالان حرفه‌ای رسانه را سخت‌تر کرده است.

وی افزود: وضعیت نوپدید رسانه موجب خلق ظرفیت‌های عظیم برای گردش آزاد اطلاعات، ارتقای آگاهی‌های عمومی، آموزش نحوه رعایت حق‌های مختلف انسانی، شفاف سازی روند عملکردهای صاحبان قدرت و دههادستاورد مهم دیگر شده است؛ اگرچه در کنار این دستاوردها، چالش‌های قابل توجهی نیز شکل گرفته که جامعه بشری باید برای مدیریت بهینه آنها و رفع موارد منفی تلاش موثری را معمول دارد.

مدیرعامل و عضو هیأت امنای مؤسسه خیریه دارالاکرام گفت: کودکان هم موضوع فعالیت‌های متنوع رسانه ای هستند و هم در بستر شرایط جدید رسانه خود می‌توانند مشارکت به مراتب گسترده تری نسبت به مطبوعات سنتی و اغلب مکتوب گذشته، از خود ارائه کنند.

میراحمدی‌زاده گفت: نهادهای فعال در زمینه ارتقای حقوق انسانی از جمله حقوق کودک وظیفه خود می دانند تا از یک سو تلاشگران متنوع در عرصه رسانه را که برای صیانت از حقوق کودکان از هیچ کوششی دریغ نمی ورزند قدر دانسته و موجبات اشاعه این تلاش ها را فراهم آورند و هم از سوی دیگر، بسترهای مناسبی را شکل دهند تا خود کودکان از سواد مناسب رسانه ای برخوردار و با بهره مندی شایسته از ظرفیت‌های رسانه به رشد وشکوفایی خود و جامعه کمک دهند.

مدیرعامل و عضو هیأت امنای مؤسسه خیریه دارالاکرام افزود: برنامه حاضر در همین راستا با هدف تقویت فعالیت تلاشگران رسانه ای که در زمینه حقوق کودک به ویژه تحصیل و آموزش و پرورش کودکان فعالیت می‌کنند، سامان یافته است.

فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1026129

وب گردی

وب گردی