طرح تحول سلامت نیاز به جراحی بزرگ دارد/ ادامه روند کنونی بهداشت و درمان کشور را زمین‌گیر می‌کند

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: ادامه طرح تحول سلامت بدون بازنگری، اصلاح و جراحی اساسی، بهداشت و درمان کشور را زمین‌گیر می‌کند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، حمیدرضا حاجی‌بابایی در همایش اعضای کمیسیون بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مجلس شورای اسلامی و رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در دانشگاه علوم پزشکی ابن سینای همدان با برشمردن مزایای طرح تحول سلامت تأکید کرد با تمام اوصاف، این طرح نیاز به آسیب‌شناسی، بازنگری، اصلاح و درنهایت جراحی بزرگ دارد.

وی ادامه داد: طرح تحول سلامت در کشور اجرا شده و دارای نکات مثبتی است؛ اما امروز که در جایگاه مسئولان بهداشت و درمان به این طرح نگاه کرده و موشکافانه با همفکری و بهره‌گیری از نظرات صاحبنظران و متخصصان، آن را بررسی می‌کنیم، می‌بینیم هر روز سفره این طرح گسترده‌تر و غذای موجود در آن کاهش می‌یابد. هزینه‌های غیرقابل کنترل و فزاینده، این طرح را در معرض خفگی قرار داده و به ضد خودش تبدیل کرده است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: باید شجاعانه وارد میدان شد، نکات مثبت طرح را تقویت کرد و با آسیب‌شناسی و بیان دیدگاه انتقادی با هدف استفاده از حداکثر کارایی و بهره‌وری، نقاط ضعف این طرح را استخراج و با برنامه راهبردی صحیح نسبت به رفع آنها اقدام کرد.

حاجی‌بابایی خاطرنشان کرد: این بازنگری، اصلاح و جراحی باید با هدف ایجاد حداکثر عدالت در خدمت‌رسانی در زمینه بهداشت و درمان صورت گیرد.

وی با اشاره به این‌که باید مجلس و دولت شجاعانه در این زمینه اقدام کنند، گفت: ادامه این طرح بدون بازنگری، اصلاح و جراحی اساسی، بهداشت و درمان کشور را زمین‌گیر می‌کند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در پایان گفت: بارزترین نتیجه ادامه طرح تحول سلامت با رویه کنونی و بدون بازنگری، اصلاح و جراحی این است که دانشگاه‌های علوم پزشکی را به بن‌بست می‌کشاند، از این رو ضرورت دارد هرچه زودتر به فریاد دانشگاه‌های علوم پزشکی رسید.

انتهای پیام/

کد خبر: 1026160

وب گردی

وب گردی