نتایج مثبت اولیه واکسن ضددیابت حاوی نانوذرات طلا

آزمون سنجش ایمنی واکسن ضددیابت حاوی نانوذرات با موفقیت به اتمام رسید.

به گزارش گروه علم وفناوری ایسکانیوز، میداتک ‌فارما (Midatech Pharma) اعلام کرد که نتایج مثبتی از اولین آزمون بالینی روی داروی MTX۱۰۲ به‌دست آورده است، واکسنی که می‌تواند برای مقابله با دیابت مورد استفاده قرار گیرد.

در فاز اول این آزمون روی ایمنی واکسن تمرکز شده است و برای این کار ۵ بیمار مبتلا به دیابت نوع اول به‌عنوان داوطلب در این پژوهش شرکت داشتند، کسانی که عوامل ژنتیکی مولد این بیماری در آن‌ها وجود داشت.

MTX۱۰۲ به‌صورت تزریقی وارد بدن بیمار می‌شود و اثرات جانبی خاصی در بیمار ایجاد نمی‌کند. مسئولان این شرکت می‌گویند که این مطالعه، آزمون سیستماتیک بالینی مهمی برای فناوری نانوذرات طلای شرکت میداتک است. در این آزمون مشخص شد که این فناوری از نظر ایمنی مشکلی ندارد و می‌توان از این پلتفورم برای توسعه داروهای مورد استفاده در انسان، استفاده کرد.

کولین دایان از محققان ارشد این برنامه می‌گوید: این پروژه مربوط به اتحادیه اروپا بوده که در آن هشت مرکز با هم همکاری داشته‌اند که در این میان دو شرکت کارآفرین متوسط و کوچک نیز وجود دارد. همچنین یک شرکت انتقال‌دهنده فناوری و پنج آزمایشگاه آکادمیک نیز از اتحادیه اروپا در این برنامه حضور دارند. کشورهای بریتانیا، فرانسه، هلند و سوئد از جمله کشورهایی هستند که در این پروژه مشارکت دارند.

کریک کوک از مدیران شرکت میداتک می‌گوید: ما بسیار خوشحالیم که بخش اول این پروژه را به پایان رساندیم، پروژه‌ای که در آن از فناوری نانوذرات طلای شرکت میداتک استفاده شده است. در این پروژه، راهبردی برای تولید واکسن به‌منظور درمان دیابت نوع اول ارائه شده است. این تحقیق اکنون وارد مرحله دیگری می‌شود و در پایان آن، ما به مرور داده‌ها به همراه دیگر همکارانمان در این کنسرسیوم می‌پردازیم.

هدف این شرکت، مطالعه موضوع ایمنی این دارو است. تمام بیمارانی که در این آزمون شرکت کردند وارد فاز بعد می‌شوند که در سه ماهه اول سال ۲۰۲۰ آغاز خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1026184

وب گردی

وب گردی