۶ چالش از ۱۰ چالش جامعه، مربوط به حوزه اجتماعی است

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: ۶ چالش از ۱۰ چالش جامعه، مربوط به حوزه اجتماعی است و کانون‌های دانشجویی می‌توانند برای رفع این چالش‌ها تلاش کنند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، محمدهادی عسگری در اختتامیه هفتمین جشنواره رویش ویژه دستاوردها و توانمندی‌های کانون‌های فرهنگی، هنری، دینی و اجتماعی سراسر کشور که در دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد، اظهار کرد: کانون‌های دانشجویی نماد توسعه‌یافتگی فرهنگی در دانشگاه‌ها هستند.

وی با بیان این‌که اکنون در دانشگاه‌های کشور نیازمند فعالیت‌های دانشجویان در قالب کانون‌های فرهنگی هستیم، افزود: دانشگاه باید به رفع چالش‌ها و نیازهای جامعه کمک کند. اکنون ۶ معضل از ۱۰ چالش مطرح در جامعه، اجتماعی است.

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری خاطرنشان کرد: کانون‌های دانشجویی می‌توانند بلوغ فکری و اجتماعی در ذهن دانشجو ایجاد کرده و دانشجویان را با توانایی تحلیل مسائل سیاسی و اجتماعی وارد جامعه کنند.

عسگری تصریح کرد: تدوین آیین‌نامه کانون‌های فرهنگی برای تسهیل فرایند فعالیت دانشجویان، دستورالعمل کانون‌ها و تشکیل کمیته سیاستگذاری برای برگزاری هشتمین جشنواره ملی رویش از جمله محورهایی است که در دستور کار قرار دارد.

وی درباره تشکیل کمیته سیاستگذاری برای برگزاری هشتمین جشنواره ملی رویش بیان کرد: این کمیته از ادوار گذشته تشکیل می‌شود. همچنین تمام فرایند برگزاری هفتمین جشنواره ملی رویش روی سایت معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/

کد خبر: 1026209

وب گردی

وب گردی