۳۸ درصد دانش آموختگان علمی کاربردی در رشته‌های خود شاغل هستند

رئیس دانشگاه علمی کاربردی گفت: بیش از ۷۰درصد از دانش آموختگان این دانشگاه شاغل هستند، تا 2 سال پیش ۲۰درصد و اکنون ۳۸درصد از دانش آموختگان این دانشگاه در رشته‌های خود مشغول به کار هستند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از دانشگاه جامع علمی کاربردی، محمد حسین امید درباره آخرین آمار ثبت نام دانشجویان این دانشگاه برای پذیرش مهر ماه گفت: گرچه امسال کاهش شدید دانشجویان را در کل دانشگاه ها شاهد هستیم ولی دانشگاه جامع علمی کاربردی به دلیل اینکه دانشگاه مهارتی است و رشته‌های این دانشگاه اشتغال پذیری مناسبی دارد، پذیرش مناسبی را داشته است.

وی افزود: ثبت نام داوطلبان دانشگاه جامع علمی کاربردی در مقطع کاردانی تا پایان این هفته وکارشناسی تا پایان هفته بعد ادامه دارد.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی بیکاری را معضل خانواده‌های ایرانی دانست و تصریح کرد: راه کاهش آمار بیکاری و افزایش اشتغال آموزش‌های مهارتی است که بیش از دو، سوم این آموزش ها بر عهده دانشگاه جامع علمی کاربردی است.

وی با بیان اینکه اغلب رشته های دانشگاه جامع علمی کاربردی بازار کار مناسبی دارند اظهار کرد: رشته‌های مختلف در دانشگاه جامع علمی کاربردی وجود دارد و دانشجویان علاقه مند می‌توانند به سمت این رشته‌ها سوق یابند تا بتوانند به اهدافشان برسند.

امید افزود: مهمترین رکن آموزش های مهارتی و ظرفیت کافی برای پذیرش را داریم و مشکلی در این خصوص نداریم و براساس سوابق تحصیلی دانشجویان را جذب خواهیم کرد بگونه که مدرک این دانشگاه در خارج از کشور نیز در درجه اعتبار بالای است.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور اضافه کرد: رشته‌هایی در دانشگاه داریم که به محض فارغ التحصیل شدن دانشجو، فرد می تواند مشغول به کار شود و افراد دیگر را نیز به کار بگیرد.

وی با بیان اینکه در دانشگاه جامع علمی کاربردی رشته‌های تخصصی داریم تصریح کرد: این رشته‌ها با بازار کاری که دارد اشتغال تضمین شده برای فارغ التحصیلان آن دارد.

امیدخاطرنشان کرد: بیش از ۷۰ درصد از دانش آموختگان این دانشگاه شاغل هستند و تا دو سال پیش ۲۰درصد از دانش آموختگان در رشته‌های خود مشغول به کار بودند ولی امروز به ۳۸ درصد رسیده است.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور انعطاف پذیری را یکی از ویژگی‌های دانشگاه جامع علمی کاربردی دانست و تصریح کرد: نکته قابل توجه در خصوص دانشگاه جامع علمی کاربردی این است که می‌تواند به راحتی طی شش ماه یک رشته جدید راه اندازی و به همین ترتیب رشته‌هایی که مورد استقبال قرار نمی‌گیرند را حذف کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1026227

وب گردی

وب گردی