باغ مدرنِ میوه در واحد کرمانشاه ایجاد می‌شود/ تجهیزات آزمایشگاهی پیشرفته صنعت کشاورزی در دانشگاه

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه گفت: امکانات و تجهیزات آزمایشگاهی پیشرفته‌‌‌ای در حوزه صنعت کشاورزی داریم و درصدد ایجاد یک باغ مدرن میوه در واحد کرمانشاه هستیم که به‌‌عنوان یک پایلوت مدرن در زمینه گسترش کشاورزی در سطح استان عمل خواهد کرد.

جهانشیر امینی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه در گفت‌و‌‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره امکانات و تجهیزات موجود در واحدهای دانشگاهی این استان اظهار کرد: در حوزه صنعت کشاورزی، امکانات و تجهیزات آزمایشگاهی پیشرفته و به‌‌روزی داریم همچنین درصدد ایجاد یک باغ مدرن میوه در واحد کرمانشاه هستیم تا ضمن درآمدزایی از طریق تولیدات مختلف در این باغ، یک پایلوت مدرن در این زمینه برای گسترش کشاورزی در سطح استان ایجاد کنیم. از طرف استانداری کرمانشاه هم در جهت توسعه صنعت کشاورزی، قرار است 400 هکتار زمین به ما واگذار شود.

وی درباره ارتباط واحدهای دانشگاهی این استان با صنایع مختلف گفت: صنایع موجود در استان کرمانشاه شامل پتروشیمی و برخی صنایع کوچک می‌‌شود. با کمک دفتر ارتباط با صنعت در دانشگاه تلاش کردیم تا ضریب نفوذ دانشگاه در صنایع مختلف را افزایش دهیم. از صاحبان صنایع استان، برای حضور در دانشگاه و بهره‌‌‌مندی از دانش موجود دعوت به عمل آوردیم همچنین درصددیم تا با حضور استاندار در دانشگاه، ظرفیت‌‌های موجود در حوزه صنعت و اشتغال‌‌‌زایی را ارائه کنیم تا با برنامه دقیق‌‌‌تری در جهت توسعه ارتباط دانشگاه با صنعت گام برداریم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه درباره آشتی دانشگاه با صنعت و ثمرات آن خاطرنشان کرد: در تمام دنیا، صنایع مشکلات خود را با دانشگاه در میان می‌‌‌‌گذارند و از حضور متخصصان بومی بهرمند می‌‌‌‌‌‌شوند. اگر امروز در صنایع دفاعی به پیشرفت رسیدیم، حاصل توجه به توانمندی جوانان بوده است. در حقیقت، تقویت ارتباط دانشگاه با صنعت که نقش مهمی در توسعه یک کشور دارد باید به صورت یک قانون درآمده تا حمایت دولت را به همراه داشته باشد. بدون تردید، آشتی دانشگاه با صنعت، زمینه‌‌ساز اشتغال‌‌‌‌‌‌‌زایی، خودکفایی و استقلال خواهد بود که نیازمند توجه بیشتر مسئولان امر است.

وی درباره ایجاد دفاتر صنعتی در دانشگاه تصریح کرد: بدون تردید، ایجاد دفاتر صنعتی در دانشگاه منجر به ایجاد ارتباط نزدیک میان دانشگاه و صنعت شده است. به این ترتیب صاحبان صنایع مسائل خود را با دانشگاهیان مطرح می‌‌کنند و از دانشگاه کمک می‌‌گیرند. دانشگاه هم با بررسی دقیق مشکلات موجود در صنعت، استادان و دانشجویان خود را به دل صنایع مختلف برده که علاوه بر کسب تجربه عملی در صنعت، زمینه‌‌‌‌‌‌ای برای اشتغال دانشجویان در صنایع گوناگون خواهد شد.

امینی در پایان درباره ثمرات ایجاد فرصت مطالعاتی در صنعت تاکید کرد: قطعا حضور اعضای هیئت علمی در صنایع مختلف جهت گذراندن فرصت مطالعاتی در صنایع داخلی به جای حضور در دیگر کشورها، ثمرات غیرقابل انکاری در جهت رونق تولید داخلی خواهد داشت. با توجه به اعمال تحریم‌‌‌ها در کشور توسط بیگانگان، فرصت مطالعاتی در داخل، راهی است برای خودکفایی و استقلال کشور با تکیه بر دانش متخصصان بومی که مشکلات صنعت را شناسایی و درصدد رفع آن برآیند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1026252

وب گردی

وب گردی