وزیر سابق لبنانی: حزب‌الله پیشنهاد آمریکا را رد کرد

یک مقام سابق لبنانی گفت که حزب‌الله پیشنهاد واشنگتن در عدم واکنش به رژیم‌صهیونیستی در مقابل عدم اعمال تحریم‌های جدید از سوی آمریکا را رد کرد.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز ، «وئام وهاب» وزیر سابق لبنانی روز جمعه گفت که یک مقام لبنانی به حزب‌الله خبر داد که آمریکا پیام داده اگر حزب‌الله به اقدام اخیر اسرائیل در ارسال پهپاد انفجاری به ضاحیه بیروت واکنش نشان ندهد، آمریکا نیز تحریم‌های جدید علیه حزب‌الله را اعمال نخواهد کرد.

وی افزود: «مقاومت لبنان عدم واکنش به اسرائیل را در مقابل عدم اعمال تحریم‌های جدید آمریکا را رد و تاکید کرده که واکنش به اسرائیل حتمی خواهد بود.»

وهاب در ادامه مصاحبه خود با المیادین افزود که آمریکایی‌ها از موضع «سعد الحریری» نخست وزیر لبنان درباره تجاوز اسرائیل به ضاحیه جنوبی لبنان شگفت زده شده‌اند.

این مقام سابق لبنانی افزود احتمال دارد که حریری پیام پامپئو را به حزب‌الله انتقال داده چون وی تنها فردی بود که اخیرا با آمریکایی‌ها گفت‌وگو داشته است.

وی اضافه کرد که اگر جنگ علیه اسرائیل آغاز شود موشک‌ها از همه طرف‌ بر سر صهیونیست‌ها فرود خواهد آمد و موضع مقاومت فلسطینی نیز در این باره کاملا واضح است.

این وزیر سابق لبنان به دولت این کشور پیشنهاد داد که همکاری با واشنگتن را متوقف کرده و به سوی روسیه و چین متمایل شده و معامله‌هایش را با یورو انجام دهد.

وی افزود که دولت آمریکا عبارت است از یک گروهی که با دلار بر دنیا حکمرانی می‌کند و باید این ابزار حکمرانی سرنگون شود.

بامداد یکشنبه گذشته (سوم شهریورماه) بود که دو پهپاد انتحاری رژیم صهیونیستی همزمان با نقض حریم هوایی لبنان و با هدف بمباران مواضع حزب‌الله، به جنوب بیروت تجاوز و حمله کردند.

پس از آن، «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله در سخنرانی خود در سالگرد آزادسازی «جرود عرسال» تهدید کرد که رژیم صهیونیستی پاسخ این اقدام خود را خواهد دید.

روز جمعه «سعد الحریری» نخست وزیر لبنان در تماس تلفنی با «آنتونیو گوترش» دبیر کل سازمان ملل به اقدام رژیم صهیونیستی در نقض حریم هوایی لبنان هشدار داد و مسئولیت عواقب این اقدامات را متوجه تل‌آویو دانست.

کد خبر: 1026262

وب گردی

وب گردی