پامپئو: اطلاعات قطعی داریم که آدریان دریا به سوریه می‌رود

وزیر خارجه آمریکا مدعی شد که این کشور اطلاعات قطعی در اختیار دارد که نفتکش ایرانی آدریان دریا به سوی سوریه می‌رود.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز ، «مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا بامداد شنبه مدعی شد که واشنگتن اطلاعات قطعی در اختیار دارد که نفتکش ایرانی آدریان دریا به سوی سوریه می‌رود.

وی در پیامی در توئیتر نوشت: «ظریف‌،‌ وزیر امور خارجه ایران به انگلیس تضمین داد که نفتکش گریس 1/ آدریان دریا 1 به سوریه نمی‌رود. »

وزیر خارجه آمریکا در ادامه نوشت: «ما اطلاعات قابل اطمینانی داریم که این نفتکش به سوی بندر طرطوس سوریه می‌رود. من امیدارم که شرایط تغییر کند. اطمینان به ظریف اشتباه بزرگی است.»

پامپئو در حالی این سخنان را مطرح می‌کند که ساعتی پیش وزارت خزانه‌داری آمریکا نفتکش ایرانی آدریان دریا و کاپیتان ان را در لیست تحریم‌های خود قرار داد.

حدود دو ماه پیش هنگام عبور از منطقه جبل طارق توسط تفنگداران دریایی انگلیس توقیف شد. مقام‌های دولت محلی جبل طارق ادعا کرده این نفتکش در حال ارسال نفت به سوریه بوده و به دلیل نقض تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه سوریه توقیف شده است.

جبل‌طارق سرانجام حدود دو هفته پیش این نفتکش را آزاد کرد. گریس‌1 از آن زمان نامش را به «آدریا‌ن‌دریا» تغییر داد و با پرچم جمهوری اسلامی ایران حرکتش را آغاز کرد.

کد خبر: 1026263

وب گردی

وب گردی