تاسک: همگی قربانی سیاست‌های داخلی انگلیس هستیم

رئیس شورای اروپا گفت این امکان وجود دارد که جانسون برگزیت را با همه هزینه‌های آن فقط برای حل موضوعات سیاسی داخلی انجام دهد.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز ، «دونالد تاسک» رئیس شورای اروپا روز جمعه گفت که «بوریس جانسون» نخست وزیر انگلیس ممکن است تصمیم بگیرد که برگزیت را با تمام هزینه‌های آن انجام دهد فقط به این دلیل که موصوعات سیاسی داخلی را حل کند.

وی که TVN24 مصاحبه می‌کرد، افزود: «مهمترین چالش سیاسی با برگزیت شرایط داخل انگلیس است و احساسات مربوط به این نشان می‌دهد که ما همگی قربانی سیاست‌های داخلی انگلیس هستیم.»

تاسک ادامه داد:«من نمی‌توانم این موضوع را رد کنم که بوریس جانسون می‌خواهد خروج را با تمامی هزینه‌های آن فقط به دلیل منافع داخلی انجام دهد.»

روز 31 اکتبر، مهلت انگلیس برای خروج از اتحادیه اروپا با و یا بدون توافق فرا خواهد رسید و جانسون تأکید کرده است که تا این زمان، بریتانیا را از اتحادیه اروپا با توافق و یا بدون توافق خارج خواهد کرد.

طبق گزارش بی بی سی، جانسون در صدد است در صورت عدم توافق اتحادیه اروپا با توافق وی در زمینه برگزیت، بدون توافق، بریتانیا را از اتحادیه اروپا خارج کند.

گزارش‌ها حاکی از آن است که قصد جانسون این است که با تعلیق فعالیت پارلمان، مانع از اقدام نمایندگان علیه اجرای برگزیت بدون توافق شود.

کد خبر: 1026266

وب گردی

وب گردی