برخورد قهری با دستفروشان ممنوع

عضو شورای شهر تهران با تأکید بر اینکه برخورد قهری با دستفروشان باید اصلاح شود، گفت: شهرداری باید هرچه سریع‌تر لایحه ساماندهی دستفروشان را به شورای شهر ارائه کند.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، حسن خلیل‌آبادی عضو شورای شهر تهران، درباره موضوع ساماندهی دستفروشان گفت: قرار بود شهرداری لایحه‌ای در زمینه دستفروشان به شورای شهر ارائه دهد ولی تاکنون محقق نشده است این موضوع ضرورت دارد چراکه دستفروشی پدیده اقتصادی است که نمی‌توان آن را کامل حذف کرد.

وی افزود: بر اساس قانون دستفروشان سدمعبر می‌کنند و باید جمع‌آوری شوند که این قانون بسیار خشک، بی‌روح است و بسیاری از جوانب را در نظر نگرفته است.

این عضو شورای شهر تهران ادامه داد: در دیدگاه شهری ما نظرمان متفاوت است و معتقدیم مسئله اقتصادی و نبود اشتغال پایدار سبب بروز و ورود برخی از افراد به دستفروشی شده است و از این طریق امرار معاش کرده و امور زندگی خود را می‌گذرانند. شهرداری موظف است لایحه‌ای به شورای شهر در زمینه ساماندهی دستفروشان ارائه دهد البته فرصت اختصاص داده شده به شهرداری هنوز پایان نیافته ولی باید هر چه سریع‌تر اقدامات لازم در این زمینه صورت گیرد.

خلیل‌آبادی با تأکید بر ضرورت ساماندهی بساط‌ فروشان گفت: در برخی از نقاط تهران اقدامات مؤثری صورت گرفته است به طور مثال بازارچه و مراکز ویژه‌ای راه‌اندازی شده ولی در برخی مناطق تنها قهری بنا شده و باید اصلاح صورت گیرد.

فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1026269

وب گردی

وب گردی