بنز ۳۵۰ میلیونی و ملک لوکس برای عمار صالحی

نماینده دادستان تهران گفت: نمی‌دانم متهمان به اصحاب ثروت نزدیک شدند یا اصحاب ثروت به متهمان اما آنچه معلوم است این است که پول بانک سرمایه به حساب بلکه برخی شرکت‌ها رفته است.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، رسول قهرمانی نماینده دادستان تهران در سومین جلسه محاکمه گروه موسوم به جهانبانی مرتبط با پرونده بانک سرمایه در واکنش به دفاعیات عمارصالحی از متهمان این پرونده گفت: آقای صالحی گفته که نمی‌دانم در مورد کدام اتهام باید توضیح دهم من به ایشان می‌گویم باید در رابطه با تسهیلات ۴۰ میلیاردی و همچنین تسهیلات ۶۸ میلیاردی توضیح دهند.

وی افزود: عمار صالحی حسب اعلام روزنامه رسمی ۱ شهریور ۹۲ مدیرعامل شرکت جهان گستر تیوا می‌شود.

در رابطه با تسهیلات ۴۰ میلیاردی خود آقای صالحی شخصاً درخواست نمی‌دهد اما پس از زدوبند جهانبانی با بخشایش اخذ تسهیلات برای شرکت مصوب می‌شود و خود صالحی این قراردادها را امضا می‌کند اما در اعترافات خود می‌گوید نمی‌دانم قراردادها چطورمنعقد شده و چطور امضا شده است.

نماینده دادستان تهران افزود: حتی در یک مرحله عمار صالحی مدعی می‌شود که امضا برخی اسناد مجعول است و امضای وی جعل شده است سپس اما در اظهار نظر دیگری می‌گوید جهانبانی وقتی از من امضا می‌گرفت که در شرایط خوبی نبودم مهمانی داشتم و سرم شلوغ بود و در وسط مهمانی از من امضا گرفته است.
نماینده دادستان تهران به تناقضات اعترافات متهم اشاره کرد و گفت: در جلسه بعدی می‌گوید به دلیل بیماری اظهارات جلسه قبل یعنی امضا در مهمانی را قبول ندارد بنابر این اظهارات ایشان در رابطه با اخذ تسهیلات ۴۰ میلیارد تومانی کاملاً متناقض بوده است.

قهرمانی ادامه داد: ضابطین پرونده برسی‌های لازم را انجام دادند و قراردادها را بررسی کردند و در نهایت مشخص شدعمارصالحی هزار و سیصدفقره امضا کرده است سوال ما این است که شما چندین شرکت دارید چطور ۱۳۰۰ فقزه در مهمانی امضا می‌کنید اما نمی‌دانید چه قرار داده بوده است. شما چطور مدیرعامل شرکت بودید اما نمی‌دانید ۲۰ میلیارد و شرکت از کجا تأمین شده است؟

قهرمانی با بیان اینکه برای ما محرز شده است که امضاها مربوط به شخص صالحی است گفت: ایشان مدتی قائم مقام شرکت نور ابرار بوده است این شرکت منتها علیه و مقصد وجوه تسهیلاتی بوده است و صالحی قبل از مهاجرت به شرکت تیوا در آنجا قائم مقام بوده است آقای صالحی شما هم قائم مقام بودید و هم در شرکت دیگری مدیرعامل چطور قراردادها را امضا کردید.

وی ادامه داد: با فاکتورهای صوری در مرحله اول تسهیلات ۴۰ میلیارد تومانی در سال ۹۲ دریافت می‌کنند و بعد از آن در اردیبهشت ۹۳ صالحی به عنوان مدیرعامل تیوا درخواست دریافت تسهیلات 68 میلیارد تومانی می‌کند و تسهیلات برای ایشان محسوب می‌شود.

وی افزود ۱۵ اردیبهشت یعنی دو روز بعد از درخواست اخذ تسهیلات برای ایشان مصوبه دریافت صادر می‌شود و در نهایت ۲۱ همان ماه هم مبلغ واریز می‌شود.
قهرمانی تصریح کرد: در همان ماه صالحی به حسن جهانبانی برادر متهم ردیف اول پرونده وکالت داده و سهام خود را به او واگذار می‌کند اما باید بدانید که واگذاری سهام به معنای خروج از شرکت نیست سپس عمار صالحی می‌آید و مدعی می‌شود که امضاها جعلی است.

نماینده دادستان تهران از بررسی امضاهای صالحی در کارشناسی خبر داد و گفت: کارشناسی در مرحله اول تأیید می‌کند که امضاها متعلق به شخص صالحی است. اما متهم به نظر کارشناسی اعتراض کرده و مجدد امضاها جهت بررسی به هیئت سه نفره کارشناسی ارجاع داده می‌شود.

آن کارشناسی مجدد هم تأیید می‌کند که امضاها متعلق به شخص عمار صالحی است آقای صالحی ۱۳۰۰ تا مجموع امضای شما است! چطور جعل شده است؟
وی افزود: ایشان می‌گوید ۲۲ اردیبهشت خارج شده است اما برخی درخواست‌ها مربوط به تاریخ ۲۴ اردیبهشت همان سال است شما که خارج شدید چطور در خواست اخذ تسهیلات دادید؟

وی افزود: عمار صالحی گفت اموال که شبهه دار از محل تسهیلات استفاده نمی‌کنند اما ردیابی‌ها نشان می‌دهد بنز ۶۵۰ میلیون تومانی و ملک لوکس در زعفرانیه از محل تسهیلات برای ایشان خریداری شده است. ملک را برگرداند اما آقای صالحی چرا بنز را پس فرستادید؟

قهرمانی ادامه دادشما مدیرعامل شرکت توسعه آرمانی هستید ۹۸ درصد سهام این شرکت در بدو تأسیس متعلق به شما و دو درصد برای جهانبانی بوده است اما پس از یک دوره سهام جهانبانی ها ۴۵ درصد و سهام شما ۵۵ درصد می‌شود.

وی به جابجایی ۴ میلیارد تومان از حساب شخصی جهانبانی به یکی از شرکت‌های صالحی اشاره کرد و گفت: اگر شما مدیر عامل هستید باید پولش را هم داشته باشید چطور دردی آبی‌ها تسهیلات پولی به شرکت ابرار و بعد به حساب شخصی جهانبانی می‌آید ۴ میلیارد تومان هم از حساب شخصی جهانبانی به شرکت آرمانی واریز می‌شود اینها از محل پول بانک سرمایه بوده است.

وی افزود این شرکت آرمانی که آقایان می‌گویند هلدینگ است ملاحظه می‌کنیم که شرکت‌های زیرمجموعه بوده هبرخی آقازاده‌ها در آن حضور داشتند نمی‌دانم آیا اینها به اصحاب ثروت نزدیک شدند یا اصحاب ثروت ب متهمان اما آنچه معلوم است این است که پول‌های بانک سرمایه به حساب اینشرکت‌ها رفته است، آقازاده‌هایی که با پول مردم و بدون آورده سهامدار می‌شوند، بدانند اگر یک وقتی احساس تکلیف داشتند افراد زیادی از جمله نخبگان علمی و جهادی هستند که با مراجعه به آنها می‌توانند ادای تکلیف را از آنها بیاموزند.

قهرمانی ادامه داد آقای صالحی گفت به خاطر یک ملک مربوط به پرونده او را بازداشت کردند، آقای صالحی بدانید که ملک را خواهیم گرفت اما بازداشت شما به خاطر اتهامات تان بوده است.

مهر

انتهای پیام/

کد خبر: 1026305

وب گردی

وب گردی