دانشکده رشد و نوآوری در واحد شهر قدس راه اندازی می‌شود

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهر قدس گفت: ایجاد دانشکده نوآوری و فناوری برای تقویت تعامل و همکاری دانشگاه با صنعت، نقش استراتژیک دانشگاه را به دنبال خواهد داشت.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از شهر قدس، مهدی فتح‌الله در جلسه هیئت رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهر قدس که روز گذشته با حضور معاونان آموزشی و پژوهشی و جمعی از مدیران و اعضای هیئت علمی هر سه واحد (شهرقدس، ملارد، صفادشت) در سالن اجتماعات دفتر ریاست واحد قدس برگزار شد، اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهر قدس در کنار مأموریت‌های آموزشی و پژوهشی خود تلاش دارد با طرح راه‌اندازی دانشکده رشد و نوآوری تعامل و همکاری بخش صنعت با دانشگاه را تقویت کرده و برای رسیدن به اهداف استراتژیک بخش صنعت فعالیت می‌کند.

وی ادامه داد: امروز دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهر قدس و شهرک‌های صنعتی در نشست و بازدیدهایی که از ظرفیت‌های مراکز یکدیگر داشته‌اند به توافقات و نتایج خوبی دست یافته‌اند و امیدواریم با عملی‌شدن مصوبات مطرح‌شده پیامدهای خوبی را در حوزه‌های کسب و کار، تولید و صنعت داشته باشیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحدهای غرب استان تهران (شهرقدس، ملارد، صفادشت) بیان کرد: راه‌اندازی دانشکده فناوری‌های نوین در درون واحد به‌منظور ارائه استانداردهای علمی و تدوین طرح تحقیقات صنعتی می‌تواند در حل مسائل و بحران‌های تحریم در بخش صنعت کشور به جامعه کمک کند.

فتح‌الله در این مراسم به برخی از اقدامات و ظرفیت‌های خوب دانشگاه در حوزه‌های آموزشی، نسبت به ایجاد رشته‌های صنعتی و تحقیقات در بخش علوم کشاورزی و توسعه تولیدات بخش صنایع و محصولات کشاورزی و ... پرداخت.

وی عنوان کرد: متأسفانه یکی از مشکلات اساسی که ما امروز در حوزه صنعت و دانشگاه با آن مواجه هستیم نیاز دانشگاه و صنعت به یکدیگر است. در شرایط فعلی ابتدا باید فرصت‌ها را بشناسیم و نیازسنجی کنیم. در چنین شرایطی نیروی کار موجود با ورود به حوزه صنعت می‌تواند تحول چشمگیری را در زمینه تولید و صنعت، فناوری و اشتغال را به همراه داشته باشد که برای مجموعه دانشگاه و صنعت مفید است و بسیاری از مشکلات را از پیش رو خواهد برداشت.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحدهای غرب استان تهران (شهرقدس، ملارد، صفادشت) تصریح کرد: می‌توانیم با طرح راه‌اندازی دانشکده نوآوری و فناوری و ادغام هر سه واحد ملارد، صفادشت و شهر قدس و تجمیع فعالیت‌های ستادی در شهر قدس و ایجاد اصول یکپارچگی در هر سه واحد و ارائه طرح‌های جدید و نوآورانه و فناورانه در بخش صنعت و تولید با تعمیر و بازیابی برخی تجهیزات و محصولات صنعتی در جلوگیری از تحریم‌ها مؤثر باشیم.

وی همچنین در زمینه نقش و حضور دانشجویان در مورد طرح دانشکده نوآوری و فناوری جدید، به اقدامات نخبگان دانشگاه و صنعت در زمینه تولیدات و تحقیقات دانشجویان، اعضای باشگاه پژوهشگران و همچنین ثبت اختراع دانشجوی کارشناسی ارشد واحد درباره تولید الکتریسته از فاضلاب شهری اشاره و در این خصوص مطالبی را بیان کرد.

فتح‌الله گفت: ما در زمینه تشکیل هسته‌ فناور دانشکده فناوری و نوآوری با تشکیل گروه‌های صنعتی در مقوله‌های متعددی مانند گیاهان دارویی در حوزه سلامت و بهداشت، ایجاد فرصت‌های مطالعاتی، نیازسنجی و شناسایی نیازهای منطقه و بهره‌برداری از فرصت مطالعاتی و ترجمان دانش و ... آماده همکاری با بخش صنعت منطقه هستیم.

این مقام مسئول تصریح کرد: خوشبختانه شهرستان شهر قدس با توجه به نزدیکی به استان تهران و داشتن مراکز تولیدی و صنعتی قابلیت ارائه استاندارهای علمی برای نزدیک‌شدن صنعت و دانشگاه را دارد و باید با شناسایی ایده‌ها و حمایت از ظرفیت‌ها برنامه‌های خود را برای به ثمررسیدن دانشکده نوآوری و فناوری ادامه دهیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1026321

وب گردی

وب گردی