تولید ربات‌‌‌‌‌‌‌‌‌های صنعتی و نظامی در واحد ایلخچی/ برگزاری دوره‌های آموزشی دانشگاه در صنایع خودروسازی

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلخچی گفت: در مرکز تحقیقات رباتیک واحد ایلخچی با حضور استادان و دانشجویان در حوزه‌‌‌‌های مکاترونیک، الکترونیک، رایانه و مکانیک اقدام به ساخت ربات‌‌‌‌‌های صنعتی، انسان‌‌‌نما و نظامی کردیم.

آرش رنجبران رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلخچی در گفت‌‌‌‌و‌‌‌‌‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره فعالیت این واحد دانشگاهی در حوزه رباتیک و ارتباط با صنایع فعال استان گفت: واحد ایلخچی در حوزه علم رباتیک و تولید ربات انسان‌‌‌‌‌‌‌نما فعالیت گسترده‌‌‌‌‌ای دارد که در مسابقات جهانی رتبه‌‌های بین‌‌‌‌المللی را در این حوزه کسب کردیم. در حال حاضر، یک مرکز تحقیقات رباتیک داریم که آزمایشگاهی مجهز در این حوزه محسوب می‌‌‌شود. در این مرکز تحقیقاتی با حضور استادان و دانشجویان در حوزه‌‌‌‌های مکاترونیک، الکترونیک، رایانه و مکانیک اقدام به ساخت ربات‌‌‌‌‌های صنعتی، انسان‌‌‌نما و نظامی کردیم. استادانی هم از واحدهای مجاور به مرکز تحقیقات رباتیک ما اضافه شده و همراه با واحد قزوین قطب رباتیک کشور محسوب می‌‌‌شویم.

وی در ادامه تشریح کرد: در حال حاضر با شهرک‌‌‌های صنعتی حاضر در استان، ارتباطات گسترده‌‌‌‌ای داریم و دو شرکت خودرو‌‌‌سازی سایپا و ایران‌خودرو از جمله شرکت‌‌‌‌هایی هستند که با آنها تعاملات گسترده‌‌‌‌ای داریم. برای شرکت سایپا یک ربات صنعتی طراحی کردیم که در مرحله اجرا قرار دارد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلخچی درباره ایجاد دفاتری از صنعت در دانشگاه اظهار کرد: شرکت‌‌‌‌های خودروسازی که در ارتباط با واحد ایلخچی هستند، دفاتری در دانشگاه ایجاد کردند که مشکلات صنعت را داخل دانشگاه آورده تا با بهره‌‌مندی از نظر دانشگاهیان، مسائل و مشکلات موجود را رفع کنند. اخیرا مذاکراتی برای ایجاد دفتری در شهرک‌‌‌های صنعتی اطراف واحد ایلخچی داشتیم که در مرحله اخذ مجوز قرار دارد. در زمینه حضور در صنعت هم چندین دوره آموزشی در ایران‌خودرو برگزار کردیم که کلیه این موارد منجر به تقویت ارتباط دانشگاه با صنعت شده و زمینه‌‌‌ای برای حضور در پروژه‌‌‌‌های بعدی خواهد شد.

رنجبران درباره اشتغال فارغ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌التحصیلان واحد ایلخچی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه واحد ایلخچی، به عنوان قطب رباتیک منطقه و کشور شناخته شده است، بسیاری از فارغ‌‌‌التحصیلان ما جهت کار در صنایع فعال استان، دعوت به عمل آورده شده و تعداد زیادی از شاغلان در کارخانجات و صنایع اطراف متعلق به این واحد دانشگاهی هستند.

وی درباره فرصت مطالعاتی استادان در صنعت تصریح کرد: طرح مطالعاتی استادان در صنعت که چند سالی است به تصویب وزارت علوم رسیده؛ حلقه گمشده‌‌‌‌‌ای میان ارتباط دانشگاه با صنعت محسوب می‌‌‌‌شود تا با حضور استادان در صنایع، زمینه‌‌ای ایجاد کند که با مشکلات موجود در صنعت آشنا شده و راهکارهای لازم در این زمینه ارائه شود و این امر منجر به رونق تولید داخلی، استقلال و خودکفایی در کشور خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1026330

وب گردی

وب گردی