اعلام جرم محیط زیست علیه پیمانکار آزادراه تهران-شمال

مدیرکل محیط زیست البرز در خصوص مرگ ماهی‌های خال قرمز در رودخانه کرج گفت: سیمان مورد استفاده برای مقاوم سازی پایه پلی که در مسیر این بزرگراه قرار دارد، وارد رودخانه شده و باعث تلف شدن تعدادی از قزل آلاهای خال قرمز شده است.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، فردین حکیمی با اشاره ورود فاضلاب شهری به رودخانه کرج گفت: طی چند روز گذشته شاهد ورود فاضلاب شهری و روان آب‌های سطحی سه راه عظیمیه و منطقه اسلام آباد به پایین دست رودخانه کرج( بعد از آبگیر بیلقان) بوده‌ایم.

وی ادامه داد: این مسیر در گذشته به واسطه پیگیری‌های صورت گرفته مسدود شده بود ولی اخیرا دوباره باز شده که برای جلوگیری از ادامه این روند مکاتباتی با شهرداری صورت گرفته و به زودی گزارش نهایی در خصوص اقدامات انجام شده در این خصوص ارائه می‌شود.

این مسئول در ادامه با اشاره به مرگ تعدادی ماهی قزل آلای خال قرمز به واسطه تکمیل آزاد راه تهران- شمال تصریح کرد: سیمان مورد استفاده برای مقاوم سازی پایه پلی که در مسیر این بزرگراه قرار دارد، وارد رودخانه شده و باعث تلف شدن تعدادی از قزل آلاهای خال قرمز شده است.

حکیمی گفت: تلفات ورود سیمان به رودخانه زیاد نبوده ولی ما اعلام جرم کرده‌ا‌یم و پیمانکار موظف است خسارات ناشی از تلفات را پرداخت کند.

ایسنا
انتهای پیام/

کد خبر: 1026334

وب گردی

وب گردی