وضع جریمه 200 میلیون دلاری برای گوگل

کمیسیون تجارت فدرال شرکت گوگل را به دلیل نقض حقوق امنیتی که توسط یوتیوب انجام شده بود 200 میلیون دلار جریمه کرد.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز به نقل از نیویورک تایمز، کمیسیون تجارت فدرال رأی به جریمه 150 تا 200 میلیون دلاری گوگل درخصوص جمع آوری اطلاعات شخصی یوتوب در مورد کودکان داد.

این پرونده می‌تواند پیامدهای قابل توجهی برای دیگر سیستم عامل‌های محبوب مورد استفاده کودکان خردسال در ایالات متحده داشته باشد.

این بزرگترین مجازات مدنی است که تاکنون توسط کمیسیون تجارت فدرال مطرح شده است. در مورد حریم خصوصی کودکان مجازات قبلی 5.7 میلیون دلار بوده است که توسط این آژانس علیه صاحبان TikTok (یک برنامه به اشتراک گذاری ویدیو اجتماعی) وضع شده بود.

خبر حل و فصل F.T.C با گوگل در حالی صورت می‌گیرد که تنظیم کنندگان و قانونگذاران در واشنگتن و اتحادیه اروپا قدرت فنی غول‌های تکنولوژی مانند فیس بوک و گوگل را به چالش می‌کشند.

ماه گذشته F.T.C. جریمه 5 میلیارد دلاری را به دلیل سوءاستفاده از اطلاعات شخصی کاربران برای فیس بوک وضع کرده بود. اعضای کنگره امسال همچنین ده‌ها صورتحساب حفظ حریم خصوصی و شفافیت را برای تقویت حمایت از داده‌های رسانه‌های اجتماعی آمریکایی، داده‌های ژنتیکی، تشخیص چهره و سایر اطلاعات ارائه کرده‌اند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1026352

وب گردی

وب گردی