مجوز صادرات آبزیان ایران به کره جنوبی صادر شد

دبیرکل اتاق بازرگانی ایران و کره جنوبی گفت: با توجه به صدور مجوز صادرات آبزیان به کره جنوبی از این پس امکان صادرات این محصولات از ایران به کره‌جنوبی فراهم شده است.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، پویا فیروزی گفت: مجوز صادرات محصولات آبزیان ایران به کره جنوبی صادر شده و براساس این مجوز از این پس امکان صادرات محصولات دریایی ایران به کره فراهم شده است.

دبیرکل اتاق ایران و کره در پاسخ به این سوال که آیا با توجه به تحریم ها مشکلی برای صادرات این محصولات وجود ندارد، افزود: خیر، با توجه به اینکه صادرات آبزیان جزء صادرات محصولات غذایی است تحریم‌ها مشکل خاصی برای صادرات این محصولات بوجود نمی‌آورد.

وی افزود: با توجه به بازارسنجی که از سوی کره جنوبی انجام شده است آنها برای واردات محصولات آبزی ایران ابراز علاقه‌مندی کردند بنابراین پیرو در خواست آنها پیگیری‌های لازم از سوی اتاق بازرگانی ایران و کره و اتحادیه آبزیان و تشکل‌های اتاق بازرگانی و جهاد کشاورزی انجام شد و بالاخره مجوز صادرات این محصولات به کره جنوبی در هفته گذشته صادر شد.

فیروزی با بیان اینکه اتحادیه وارد کنندگان کره جنوبی به تازگی لیست شرکت‌های مورد تایید وزارت جهاد کشاورزی برای صادرات آبزیان را دریافت کرده است، گفت: اتاق بازرگانی ایران و کره از ظرفیت صادراتی این محصولات اطلاعات کاملی ندارد اما قطعا این اطلاعات در اختیار حوزه مرتبط است.

وی در مورد نحوه نقل و انتقالات مالی گفت: هنوز ساز و کار مالی آن مشخص نشده است اما معضل نقل و انتقالات مالی بین دو کشور وجود دارد و قطعا باید از سوی بانک مرکزی برای آن برنامه‌ریزی‌ها لازم انجام شود تا امکان نقل و انقال مالی برای این منظور بوجود آید.

انتهای پیام/

کد خبر: 1026357

وب گردی

وب گردی