آقای روحانی! برای دیدن نتیجه سیاست‌های  غلط خود به جیب مردم مراجعه کنید/ دولت درک درستی از تعامل ندارد

بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق(ع) با ارسال نامه‌ای خطاب به رئیس‌جمهور نوشت: برای مشاهده نتیجه سیاست‌ها و رویکرد غلط خود در‌ اقتصاد‌ به جیب مردم مراجعه کنید.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق(ع) با انتقاد از اظهارات اخیر رئیس دولت درباره مذاکره، طی نامه‌ای به رئیس جمهور نوشت: آقای روحانی! رویکرد خود و دستگاه اجرایی را در این اندک زمان باقیمانده از دوران مسئولیت اصلاح کنید و به درد مردم بپردازید و با اصلاح مبانی خویش در سیاست خارجی و همچنین پرکاری در عرصه داخلی میزانی از این ضعف عملکرد را جبران کنید.

در ابتدای این نامه خطاب به حجت‌الاسلام حسن روحانی با اشاره به آیه «وَإِن نَکَثوا أَیمانَهُم مِن بَعدِ عَهدِهِم وَطَعَنوا فی دینِکُم فَقاتِلوا أَئِمَّةَ الکُفرِ إِنَّهُم لا أَیمانَ لَهُم لَعَلَّهُم یَنتَهونَ» آمده است: ۶ سال پیش کاندیدای ناشناخته‌ای بودید که شعار تدبیر و امید سر دادید و با انبوهی از وعده‌های شیرین و جذاب اقتصادی، کلید به دست تدبیر خود را راهگشای حل مشکلات معیشتی مردم عنوان کردید. برای به ثمر نشاندن تدبیر خود نیز تنها امید به یک راه حل داشتید و آن تعامل سازنده با جهان بود. پس از پیروزی در انتخابات نیز براساس همین تفکر، دولت و ملت را در دوگانه تحمل فشار یا تعامل قرار دادید و تمام تلاش خود را کردید تا امکان این تعامل را فراهم کنید.

در ادامه ذکر شده است: جناب رئیس‌جمهور، از همان ابتدا با همراهی حامیان فکری و رسانه‌ای داخلی و خارجی دست به هرگونه التهاب‌آفرینی در فضای جامعه و تخریب مخالفان و منتقدین رویکرد خویش زدید تا اینکه هرگونه امید برای اصلاح را از بین بردید و نتیجه آن همه تلاش تبلیغاتی و التهاب‌آفرینی در جامعه برجام شد. توافقی که آن را سر دست گرفتید و فتح‌الفتوحی خواندید که سرآغاز حل مشکلات معیشتی مردم خواهد شد. باز با بی‌توجهی به انتقادهای دلسوزانه، مردم و دستگاه‌های اجرایی را به برجام شرطی کردید تا هر لحظه منتظر گشایشی باشند که جهان شما برایشان رقم خواهد زد و تأثیر این نگاه را در معیشت مردم به وضوح مشاهده کردید. به قول خودتان معیار اصلی تورم جیب مردم است نه آمار بانک مرکزی. پس به جیب مردم مراجعه کنید و نتیجه سیاست‌ها و رویکردهای غلط خود در اقتصاد و سیاست خارجی را مشاهده کنید.

بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق(ع) می‌افزاید: اکنون دو سال از برجام می‌گذرد. در این دو سال پیش‌دستانه به تمام تعهدات برجامی و بعضاً غیر برجامی خود عمل کردید تا مبادا آفتاب تابان شما آسیبی ببیند. در مقابل از همان ابتدا آمریکا و دیگر طرفین برجام پشت پا به برجام زدند و هر روز بر جسمش لگدی زدند و بر روحش فاتحه‌ای نثار کردند. در دوران آمریکای اوباما هر چه با برجام شد آسمان و ریسمان کردید که این‌ها ربطی به برجام ندارد و نقض آن نیست. ترامپ با خروج از برجام جسارتی بر جسم بی جان این توافق کرد اما باز عبرت نگرفتید و فریاد زدید مزاحم رفت. الان نیز بیش از یک سال است در بازی اروپایی‌ها قرار گرفتید و این خبیث‌ها نیز جز ابراز همدردی چیزی نصیبتان نکرده‌اند.تمام این مدت ذره‌ای متنبه نشدید و نه تنها خود از تجربه گران بهای برجام عبرت نگرفتید بلکه تمام تلاش خویش را برای انحراف افکار عمومی از حقیقت آنچه در برجام رخ داد به کار بستید تا بتوانید مسیر غلط خویش را ادامه دهید.

در ادامه نامه تأکید شده است: آقای روحانی، تمام این‌ها ناشی از این مسئله است که نه از تعامل سازنده درک درستی داشتید و نه جهان را برای خویش درست معنا کردید. در تعامل سازنده حق ملت را مد نظر نداشتید و به اندک سهمی قانع بودید که از همان هم بهره‌مند نشدید. جهان را در آمریکا دیدید و چندین کشور اروپایی که در پازل قدرت آمریکا حضور داشتند. از طرف دیگر در تخریب اصول اساسی امامین انقلاب در تعامل با ظالمان که مانعی در مسیر حرکت شما بود هیچ کوتاهی نکردید. مشکل اصلی شما این بود که سردمداران گفتمان تعامل سازنده با جهان را افرادی امین، غیور، شجاع، با وجدان و متدین قرار دادید که متأسفانه فهمی از ماهیت دشمنی آمریکا نداشتند و بین دست چدنی ترامپ و دستکش مخملی اوباما تفاوت قائل می‌شدند. افرادی که از یک سوراخ نه دو بار که چند بار گزیده شدند و علی‌رغم اینکه خود را پیر عرصه سیاست خارجی می‌دانستند متوجه همراهی اروپا با آمریکا در حساس‌ترین مواقع نشدند. کسانی که اهمیت و جایگاه مؤلفه‌های قدرت جمهوری اسلامی از جمله مسائل موشکی و منطقه‌ای را به درستی تشخیص ندادند و هراسی از ذبح کردن آن‌ها برای تعامل سازنده با جهان نداشتند. قهرمانان دیپلماسی شما نفهمیدند خطوط قرمز رهبری نه تنها عامل ایجاد بن‌بست نیست که راهگشا است و اکنون نیز در تعامل با سه کشور اروپایی خطوط قرمز رهبری را زیر پا گذاشته‌اند و ذات خبیث اروپایی‌ها را نادیده می‌گیرند. باید هرچه زودتر به اصلاح گفتمان خویش و تغییر سردمداران این گفتمان اقدام می‌کردید.

این تشکل دانشجویی در نامه خود آورده است: جناب رئیس‌جمهور، با این اوصاف هنوز بعد از ۶ سال حرف ناقص و شکست خورده خود در تعامل با جهان را با گفتمان انقلاب اسلامی و رهبری در این زمینه مقایسه می‌کنید و همچنان از دستاوردهای این گفتمان شکست خورده می‌گویید. هنوز بر منتقدان خود می‌تازید و مفاهیم ارزشی مقاومت و ایستادگی را به سخره می‌گیرید و مجدداً آمادگی خود را برای پیمودن مسیر خسارت بار گذشته در تعامل با جهان اعلام می‌کنید. مگر پس از خروج آمریکا از برجام نگفتید مذاکره با آمریکا دیوانگی است و نمی‌توان به آن اعتماد کرد پس این چه جهد غلطی است که برای بازنگه داشتن مسیر مذاکره به کار بسته‌اید.گاهی اوقات تلاش می‌کنید گفتمان شکست خورده خویش را با ژست‌های انقلابی همراه کنید اما نمی‌توانید و شوق و تمایلتان برای مذاکره هر روز از گوشه‌ای بیرون می‌زند.

در پایان این نامه آمده است: سخنان چند روز اخیرتان نیز تمام این حرف‌ها را اثبات می‌کند. مشکلتان همچنان همین است که راه حل اساسی‌ترین مشکلات را در دیدار با افراد می‌بینید. سرگذشت آنان که پیش از شما و مشتاق‌تر از شما به چنین دیدارهایی رفته‌اند می‌تواند برایتان راهگشا باشد. علی‌رغم اینکه مقام معظم رهبری در یک سال اخیر صراحتاً و چندین مرتبه مذاکره با آمریکا را سم دانستند و مخالفت خود با مذاکره را به جهت هزینه‌های فراوان آن برای ملت ابراز کردند اما باز به ثابت قدمی در بیراهه مذاکره با آمریکا و اروپا افتخار می‌کنید و دائما به منتقدان حمله می‌کنید. پنبه از گوشتان در آورید و آه بلندی که این مردم در حسرت تحقق وعده‌هایتان و از سال ۹۲ می‌کشند بشنوید و نگاه تلخشان به مسیری که پیموده‌اید را ببینید. آقای روحانی، رویکرد خود و دستگاه اجرایی را در این اندک زمان باقیمانده از دوران مسئولیت اصلاح کنید و به درد مردم بپردازید و با اصلاح مبانی خویش در سیاست خارجی و همچنین پرکاری در عرصه داخلی میزانی از این ضعف عملکرد را جبران کنید. حتماً جنبش دانشجویی در این صورت همراه و همیار شما خواهد بود اما اگرهمچنان به اصول اساسی انقلاب اسلامی و خواست مردم برای اصلاح و بهبود اوضاع معیشتی بی‌توجه باشید صراحتاً اعلام می‌داریم که در کنار مردم اجازه تکرار تجربه تلخ گذشته و از دست رفتن آرمان‌های انقلابمان را نخواهیم داد و از هراقدامی که تکلیفمان برای اصلاح روند فعلی دولت باشد دریغ نخواهیم کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1026383

وب گردی

وب گردی