مهم‌ترین عناوین روزنامه‌های دانشگاهی کشور در دهم شهریور

«پرونده علمی سیل روی میز دانشگاه ‌آزاد اسلامی، قهر داوطلبان از رشته‌های وزارت علوم و آزمون دکتری در ایستگاه پایانی» از جمله مهم‌ترین عناوین روزنامه‌های دانشگاهی کشور هستند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، روزنامه‌‌های فرهیختگان و آفرینش از جمله روزنامه‌های دانشگاهی کشور هستند که اخبار و موضوعات حوزه آموزش عالی را منعکس می‌کنند.

مهم‌ترین عناوین روزنامه فرهیختگان در دهم شهریورماه به شرح زیر است:

قهر داوطلبان از رشته‌های وزارت علوم چگونه رقم خورد؟

خبرنگار روزنامه فرهیختگان در این عنوان، کاهش علاقه به رشته‌های غیرپزشکی در سال‌های اخیر را بررسی کرد. براساس این گزارش، اولین دلیل برای عبور از رشته‌های فنی‌ومهندسی، علوم پایه و علوم انسانی را می‌توان ناشی از افزایش ناامیدی نسبت به آینده شغلی این رشته‌ها دانست. نگاهی به رشته فنی و مهندسی نشان می‌دهد طی 10 سال اخیر، بیکاری در این گروه درسی 176درصد رشد داشته و جمعیت بیکار فارغ‌التحصیلان فنی‌ومهندسی از 117 هزار و 717 نفر بیکار در این رشته به 325 هزار و 437 نفر در سال 96 رسیده است. این درحالی است که رشته‌های علوم انسانی نیز وضعیت خوبی در این سال‌ها نداشته‌اند؛ برای مثال بیکاری در رشته حقوق، رشته پرطرفدار علوم انسانی در 10 سال اخیر رشدی 469‌درصدی داشته است. همین موضوع باعث شده در کنار افزایش بیکاری، تمایل به تحصیل در رشته‌های تحت‌نظر وزارت علوم کاهش یابد و به تبع افزایش بیکاران، درنتیجه داوطلبان از خیر درس خواندن در این گروه‌های درسی بگذرند.

پرونده علمی سیل روی میز دانشگاه ‌آزاد

خبرنگار فرهیختگان در این عنوان روزنامه، با روسای ۳ واحد دانشگاهی آخرین اقدامات دانشگاه آزاد در حوزه سیل را بررسی‌ کرده است. فرج‌الله براتی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان در این باره می‌گوید: تهیه کتاب سیل که دربرگیرنده موضوعات مختلفی مانند عوامل ایجاد آن، راهکارهای جلوگیری از سیل، مدیریت رودخانه‌ها، نقش سازه‌ها در پیشگیری از خطرات سیل و... است که توسط کمیته‌های مختلف مورد تحقیق و بررسی قرار گرفته است، از دیگر اقدامات ما محسوب می‌شود که دیگر به مراحل پایانی رسیده و به‌زودی منتشر خواهد شد.

سیامک بهاروند، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان لرستان در این‌باره می‌گوید: روند حضور گروه‌های جهادی در استان لرستان همچنان ادامه خواهد داشت و دانشگاه آزاد اسلامی استان نیز در حوزه اسکان، تغذیه و تامین وسایل موردنیاز این گروه‌ها همکاری خواهد داشت تا بتوانیم کار مفیدی را برای استان انجام دهیم.

آزمون دکتری 98 در ایستگاه پایانی

این عنوان روزنامه فرهیختگان از اعلام نتایج نهایی آزمون دکتری دانشگاه آزاد اسلامی حکایت دارد، آزمون دکتری سال 98 با حضور حدود 193هزار و 671 نفر داوطلب سوم اسفندماه گذشته برگزار شد. این آزمون برای پذیرش در تمام دانشگاه‌های دولتی و غیردولتی از جمله دانشگاه آزاد اسلامی بود.

مهم‌ترین عناوین روزنامه آفرینش در دهم شهریورماه به شرح زیر است:

14 شهریور؛ آخرین مهلت اعتراض به نتیجه کنکور دکتری 98

در این عنوان روزنامه آفرینش، آخرین مهلت اعتراض به نتیجه دکتری 98 اعلام شده است. سازمان سنجش آموزش کشور اعلام کرد با توجه به کنترل های متعدد و بررسی‌های انجام شده از صحت نتایج، اطمینان حاصل شده است. سیستم پاسخگویی اینترنتی در سایت این سازمان تا 14 شهریورماه آماده دریافت سوال‌ها و اعتراض های داوطلبان و پذیرفته شدگان این آزمون است.

تمدید ثبت‌نام بدون آزمون کاردانی و کارشناسی دانشگاه آزاد اسلامی

این عنوان روزنامه آفرینش، از تمدید ثبت‌نام بدون آزمون کاردانی و کارشناسی دانشگاه آزاد اسلامی حکایت دارد. براساس این عنوان، ثبت‌نام تمامی مقاطع براساس سوابق تحصیلی تا روز چهارشنبه 20 شهریور تمدید شد. داوطلبان می‌توانند با مراجعه به سامانه این مرکز ضمن دریافت دفترچه راهنما و کسب آگاهی های کامل در خصوص شرایط ثبت‌نام و انتخاب رشته، نسبت به خرید کارت اعتباری و ثبت نام خود اقدام کنند. شایان ذکر است نتایج این دوره‎ها، اواخر شهریور ماه اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1026395

وب گردی

وب گردی