دانشگاه آزاد اسلامی با اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان‌غربی تفاهم‌نامه امضا کرد

تفاهم نامه همکاری علمی و پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی و اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان آذربایجان غربی منعقد شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از واحد ارومیه، محمود پوریوسف رئیس دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی در مراسم انعقاد تفاهم نامه با اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان آذربایجان غربی گفت: به منظور توسعه زمینه های همکاری مشترک و همه جانبه علمی، پژوهشی و فن‌آوری و استفاده بهینه از ظرفیت های موجود در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی و در جهت بهبود وضعیت کسب و کار استان، شتابدهی و راهنمایی هسته ها و استارت اپ های حوزه فاوا و تعامل دانشگاه ها، کارآفرینان، دانشجویان و دانش آموختگان با بخش صنعت و توسعه زیست بوم کارآفرینی و ایجاد فرصت های شغلی جهت راه اندازی شتاب دهنده استانی، این تفاهم نامه منعقد می شود.

وی افزود: تشکیل شتاب دهنده استانی، همفکری در جهت تکمیل فرایندهای کارآفرینی و برنامه ریزی جهت بهبود شرایط موجود، برگزاری همایش جهت شناسایی فعالین حوزه ICT استان بمنظور جذب نیروی انسانی متخصص در شرکت ها و سازمان ها، استفاده بهینه از امکانات و توانمندی های علمی ــ تخصصی و اجرایی در حوزه آموزش، پژوهش و فرهنگ از مهم ترین محور های این تفاهم نامه هستند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان غربی با اشاره به اهمیت بیانیه گام دوم انقلاب و اقتصاد مقاومتی، اظهارداشت: عقد این تفاهم نامه زمینه ساز تحولی نوین در صنعت فاوا در استان و همچنین در سایر علوم که از فناوری اطلاعات و ارتباطات بهره می برند، است که دانشگاه آزاد اسلامی در این زمینه نقش مهمی ایفا می کند.

قاسم جلیل نژاد مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان غربی نیز در ادامه گفت: محور اقتصاد دنیا محور فناوری اطلاعات بوده و توسعه فناوری اطلاعات در حال حاضر با سرعت بی نظیری در حال رشد است.

جلیل نژاد ادامه داد: دلیل رشد توسعه فناوری اطلاعات، زود بازده بودن آن است. همچنین که با وجود تحریم ها، زیرساخت های ارتباطی به خود کفایی رسیده اند.

وی با اشاره به اینکه آمار فارغ التحصیلان بیکار روز به روز در حال افزایش است، گفت: در شرایط حاضر دانشگاهی موفق است که در زمینه اشتغال دانشجویان و فارغ التحصیلان گام بردارد و انعقاد این تفاهم نامه گام بسیار مهمی در این زمینه است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1026399

وب گردی

وب گردی