دانشجویان واحد مشهد در دوره‌‌‌های عملی شرکت حفاری نفت اهواز آموزش می‌بینند

رئیس دانشگاه آزاد استان خراسان رضوی گفت: تفاهم‌‌نامه‌‌ای با شرکت حفاری نفت اهواز منعقد و دوره‌‌ای را به طور عملی برگزار کردیم تا استادان و دانشجویان رشته نفت در آن دوره حضور پیدا کنند.

علی سروری مجد رئیس دانشگاه آزاد استان خراسان رضوی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره ارتباط واحدهای دانشگاهی این استان با صنایع فعال گفت: دانشگاه آزاد مشهد با پالایشگاه گاز در زمینه صنعت گوگرد، صنایع غذایی استان؛ همچنین نیروگاه سرخس و شرکت توانیر قراردادهایی را منعقد کرده که علاوه بر درآمدزایی مناسب منجر به افزایش ارتباط دانشگاه با صنایع مختلف شده است. ایران یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان گوگرد در جهان به شمار می‌رود و با توجه به پدیده خام‌‌‌‌فروشی که در حوزه محصول گوگرد اتفاق افتاده است به پیشنهاد مدیران پالایشگاه گاز شهید هاشمی نژاد، دانشگاه آزاد مشهد در این زمینه ورود پیدا کرده و ارتباط متقابل با این صنعت در سطح گسترده شکل گرفته است.

وی درباره ایجاد دفتری از دانشگاه در صنعت تشریح کرد: بدون تردید، ایجاد دفتری از صنعت در دانشگاه، منجر به نزدیکی بیشتر دانشگاه با صنعت شده است به طوری که صنایع مشکلات خود را داخل دانشگاه آورده و با راهنمایی دانشگاهیان می‌‌‌توانند راهکاری برای رفع مسائل خود بیابند. از سوی دیگر استادان دانشگاه هم با حضور در صنایع مختلف، تجربیات بسیاری را به طور عملی در صنایع مختلف فراگرفته و در راستای رفع مشکلات پیش روی صنعت، می‌‌‌توانند به طور عملی راهکار ارائه کنند.

سروری مجد در ادامه افزود: تفاهم‌‌نامه‌‌ای با شرکت حفاری نفت اهواز منعقد کردیم و دوره‌‌ای را به طور عملی برگزار کردیم تا استادان و دانشجویان رشته نفت در آن دوره حضور پیدا کنند. تا به حال یک سری از دانشجویان به طور عملی با شرکت در این دوره، مهارت‌‌‌‌های ابتدایی در این حوزه را فرا گرفتند.

رئیس دانشگاه آزاد استان خراسان رضوی در ادامه درباره فرصت مطالعاتی در صنعت اظهار کرد: فرصت مطالعاتی در صنعت برای استادان و اعضای هیئت علمی، شرایطی را فراهم می‌‌‌‌کند تا استادان دانشگاه به جای حضور در صنایع خارجی با فعالیت در صنایع داخلی کشور، مشکلات صنعت داخلی را شناسایی و درصدد رفع آن برآیند. نتیجه این امر، استقلال، رونق تولید و انتقال مهارت‌‌‌های عملی بخش صنعت به دانشجویان خواهد بود.

وی در پایان درباره ثمرات آشتی دانشگاه با صنعت تصریح کرد: آشتی دانشگاه با صنعت، منجر به استفاده از نیروی متخصص بومی در کشور خواهد شد. با توجه به اعمال تحریم نسبت به ایران، تقویت ارتباط دانشگاه با صنعت، مهم‌‌‌ترین گام در استقلال، خودکفایی و رونق تولید خواهد بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1026409

وب گردی

وب گردی