بیش از ۵۰ درصد کامیون‌های حمل زباله فاقد معاینه فنی هستند

یک عضو شورای اسلامی شهر در تذکری درباره کامیون های حمل زباله گفت: بیش از ۵۰ درصد کامیون‌های حمل زباله فاقد معاینه فنی هستند.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، شهربانو امانی در جلسه علنی صبح امروز شورای اسلامی شهر تهران، گفت: یکی از مباحث مهم در زمینه بهبود کیفیت هوا، معاینه فنی است. بر اساس بند هـ ماده واحده مصوبه «الزام شهرداری تهران به ساماندهی موتورهای دیزل با کاربرد زمینی، ماشین‌آلات عمرانی و ناوگان خدمات و حمل و نقل عمومی و خدمات شهری» به شماره ۲۲۸۱ مورخ ۹۵.۱۲.۱۵ کلیه حوزه‌های اجرایی شهرداری تهران مشتمل بر مناطق، ستاد، شرکت‌ها و مؤسسات مکلف هستند در انتخاب پیمانکاران جهت اجرای پروژه‌های عمرانی و خدماتی ممنوعیت استفاده از خودروهای دیزل و موتورهای دیزل زمینی فاقد برگه معاینه فنی و تأییدیه های زیست محیطی را به صورت قانونی اعمال نمایند.

تأیید صورت حساب‌های مالی خدمات خودروها و موتورهای دیزلی در پروژه‌ها منوط به ارائه برگه معاینه فنی و گواهی تأییدیه زیست محیطی معتبر از ابتدای پروژه خواهد بود.

طبق آماری که به من گزارش شده است، تقریبا تعداد ۱۲۰۰ دستگاه کامیون در سطح شهر تهران مشغول فعالیت در حوزه جمع‌آوری زباله هستند. البته این آمار تنها مربوط به کامیون‌های پلاک دار اعلام شده است و بسیاری از پیمانکاران آمار دقیقی از کامیون‌های خود را ارائه نداده اند. متاسفانه عدم نظارت کافی بر این موضوع باعث شده است که بیش از ۵۰ درصد آنها فاقد معاینه فنی باشند و مابقی نیز معاینه فنی خود را یا با اغماض دریافت کرده‌اند و یا برای دریافت معاینه فنی به شهرستان‌های دیگر مراجعه کرده‌اند، در صورتی که اگر بخواهند در تهران معاینه فنی بگیرند، بدون شک رد خواهند شد.

انتظار می رود ضمن رعایت مصوبه شورای اسلامی شهر تهران و جهت لزوم پایش مستمر در این خصوص، گزارشی دقیق از وضعیت و برنامه‌های پیش رو ارائه شود، لذا خواهشمند است با توجه به اهمیت موضوع و دراجرای ماده هفتاد و سوم (۷۳) قانون شوراها مراتب را به شهردار محترم تهران به عنوان تذکر ابلاغ فرمایید.

مهر

انتهای پیام/

کد خبر: 1026416

وب گردی

وب گردی