زیر سؤال بردن نتایج کنکور در ذهن داوطلبان شبهه ایجاد می‌کند

وزیر‌ علوم، تحقیقات و فناوری گفت: زیر سوال بردن نتایج آزمون علاوه بر تضعیف روحیه داوطلبان، در ذهن جوانان شبهه ایجاد می‌کند و احساس بی‌عدالتی را در آن‌ها به‌وجود می‌آورد.

به گزارش‌ خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، منصور غلامی در حاشیه شصت‌و‌چهارمین همایش معاونان دانشجویی دانشگاه‌های سراسر کشور در جمع خبرنگاران گفت: داوطلبان ورود به دانشگاه‌ها باید اطمینان داشته باشند که نمرات از شأن تعادل برخوردار بوده و متناسب با تحصیلات آن‌هاست.

وی ادامه داد: در سال‌های متمادی سوال‌های مختلف از منابع نظام قدیم و جدید به صورت تصادفی برای هر آزمون انتخاب می‌شود و افراد سوالات را برای قرار گرفتن در دفترچه آزمون انتخاب نمی‌کنند؛ این انتخاب از طریق نرم‌افزار صورت می‌گیرد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: اگر داوطلبان کنکور، تک نظام هم باشند باز هم این سوالات برای همه آنها طراحی و استفاده خواهد شد. اینکه گروهی اعلام کنند سوالات ما دشوار‌تر از گروه دیگر بوده، قابل اثبات نیست؛ همچنین زیر سوال بردن نتایج آزمون، علاوه بر تضعیف روحیه داوطلبان، در ذهن جوانان شبهه ایجاد می‌کند و احساس بی‌عدالتی را در آن‌ها به‌وجود می‌آورد.

وی با اشاره به طرح بومی‌گزینی بیان کرد: هدف اولیه طرح بومی گزینی، حضور دانشجویان در محل زندگی والدین و کاهش سختی‌های مسافرت و سایر موارد دیگر دوران دانشجویی بود.

غلامی افزود: طرح بومی‌گزینی مزایا و معایبی دارد. با انتخاب ظرفیت‌های بومی، تعداد بیشتری از دانشجویان داوطلب بومی در دانشگاه‌های منطقه می‌مانند. این طرح کاهش مبادلات فرهنگی را نیز در پی‌ دارد و دانشجویان در عین حال می توانند در شهرهای دیگر، فضای جدیدی را تجربه کنند.

وزیر علوم اظهار کرد: ممکن است دانشجو در صورتی که برای تحصیل به شهر دیگری رود بتواند از گروه آموزشی بهتری استفاده کند؛ اما با طرح فعلی بومی‌گزینی این شانس از او گرفته خواهد شد.

غلامی اضافه کرد: از دانشگاه ها و کسانی که بحث بومی‌ گزینی را مطرح کردند درخواست کردیم‌ مزایا و معایب فرایند بومی‌گزینی را گزارش‌ دهند تا بر اساس آن طرحی آماده کرده و آن را برای اصلاح به شورای عالی انقلاب فرهنگی بفرستیم‌.

انتهای پیام/

کد خبر: 1026443

وب گردی

وب گردی