85‌درصد کارخانجات کرمانشاه غیرفعال است/ اجرای یک میلیارد طرح‌ برون‌دانشگاهی

معاون پژوهش دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه با تأکید بر نبود نقدینگی در بخش توسعه و تقویت صنایع این استان گفت: هم‌اکنون 85درصد کارخانجات این استان درحالت نیمه‌فعال و غیرفعال است.

علی مهراس مهرابی معاون پژوهش دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه علم و فناوری ایسکانیوز با اشاره به اینکه عمده پژوهش‌های اجرایی این واحد دانشگاهی در حوزه کشاورزی و مکانیک است، اظهار کرد: تولید پایه‌های کشت بافت گل‌محمدی یکی از محصولاتی است که توسط یک شرکت دانش‌بنیان انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: تولید پروتکل پایه‌های کشت بافتی گل‌محمدی در شرایط و اقلیم‌های مختلف کشور یکی از دستاوردهای دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه به‌شمار می‌رود؛ همچنین در قسمت مکانیک ساخت فیلترهای سه بعدی توسط یک واحد فناور در دست اجراست که تقریبا به مراحل انتهایی خود رسیده است.

وی با اشاره به تأکیدات رهبر انقلاب بر مقوله پژوهش و شرکت‌های دانش بنیان گفت: دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه حمایت‌های گسترده‌ای را از مراکز رشد و شرکت‌های دانش بنیان در دستور کار خود قرار داده تا پژوهش‌های کلیدی را به سمت تولید محصول هدایت کند.

بهرامی ادامه داد: از زمان شروع به‌کار سامانه پایش در تلاش هستیم که تحقیقات دانشجویی و اعضای هیات علمی را به سمت و سوی شناسایی و رفع مکشلات صنایع در این منطقه هدایت کنیم.

معاون پژوهش دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه با تأکید براین‌که صنایع کرمانشاه به دلیل نبود نقدینگی با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می کند، گفت: هم‌اکنون 85‌درصد کارخانجات این استان درحالت نیمه فعال و غیرفعال است؛ با این حال دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه با صنعت ارتباط خوبی دارد تا جایی که چندین پروژه را با همکاری صنایع بزرگ انجام می‌دهد.

بهرامی گفت: هم‌اکنون دفتر ارتباط دانشگاه با صنعت راه‌اندازی شده است؛ به طوری‌که حدود یک میلیارد تومان طرح‌ برون دانشگاهی را با همکاری صنعت انجام می‌دهیم.

وی ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی با وجود مشکلات مالی درصدد است این موانع را برطرف سازد تا زمینه برای اشتغال‌زایی و رونق تولید فراهم شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1026447

وب گردی

وب گردی