طراحی ورودی شهر جدید پردیس در واحد رودهن/ راه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌اندازی آزمایشگاه مرجع استاندارد صنایع غذایی در دانشگاه

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن گفت: پروژه‌‌‌‌‌های عمرانی شهر جدید پردیس از جمله طراحی ورودی این شهر به ما واگذار شده که دانشکده معماری و هنر واحد رودهن مأمور انجام این کار است.

حسن شهرکی‌‌‌‌‌‌‌پور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن در گفت‌‌و‌‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره ارتباط این واحد دانشگاهی با صنایع فعال استان گفت: در حال حاضر، چندین تفاهم‌‌نامه با صنایعی که در اطراف ما وجود دارد منعقد کردیم. از جمله یک تفاهم‌‌نامه با اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان پردیس و دماوند داشتیم که جزو مراکز تولیدی و صنعتی بین دو شهرستان محسوب می‌‌‌‌‌‌شود. پروژه‌‌‌‌‌های عمرانی شهر جدید پردیس از جمله طراحی ورودی این شهر به ما واگذار شده که دانشکده معماری و هنر واحد رودهن مامور انجام این کار است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن در ادامه تصریح کرد: عمده‌‌‌‌‌ترین صنایع فعال در اطراف ما شامل مبل و منبت می‌‌‌شود که بخشی از موضوعات آزمایشگاهی و کارگاهی ما به این امر اختصاص یافته است؛ همچنین یک توافق‌‌‌نامه با اداره مبل و منبت شهرستان پردیس منعقد کردیم.

وی درباه امکانات آزمایشگاهی موجود در واحد رودهن تشریح کرد: در مجموع 39 آزمایشگاه داریم و امکانات آزمایشگاهی مناسبی در واحد رودهن وجود دارد. با توجه به وجود معادن بسیار در شهرستان دماوند، بررسی خاک این معادن در آزمایشگاه واحد رودهن انجام می‌‌‌‌‌‌‌شود؛ همچنین آزمایشگاهی در حوزه صنایع غذایی داریم که در مرحله دریافت مجوز آزمایشگاه استاندارد است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن درباره ایجاد دفتری از صنعت در دانشگاه اظهار کرد: متاسفانه، با توجه به عملکرد ضعیف در ارتباط دانشگاه با صنعت، نیازمند شرایطی هستیم که منجر به آشتی دانشگاه و صنعت شود. در حقیقت، ایجاد دفتری از صنعت در دانشگاه، شرایطی ایجاد می‌‌‌‌‌کند تا صاحبان صنایع مشکلات خود را به فضای دانشگاه آورده و دانشگاهیان هم با بررسی مسائل پیش روی صنعت، راهکار مناسب ارائه دهند.

شهرکی‌‌‌‌‌‌‌پور درباره فرصت مطالعاتی در صنعت خاطرنشان کرد: بدون تردید، حضور اعضای هیئت علمی و استادان دانشگاه جهت گذراندن فرصت مطالعاتی در صنعت، تجربیات و مهارت‌‌‌‌‌های عملی مفیدی را به همراه دارد که در هیچ جای دیگر غیر از صنایع به دست نمی‌‌‌آید. گذراندن فرصت مطالعاتی استادان در صنعت، علاوه بر کسب مهارت و تجربه منجر به انتقال تجربیات عملی به دانشجویان شده است که به دنبال خود ارائه راهکار، پیشرفت در صنایع و کمک به رونق تولید داخلی را هم خواهد داشت.

انتهای پیام/

کد خبر: 1026467

وب گردی

وب گردی