دعایی در حرم امام رضا (ع) که پس از سال ها مستجاب شد

استاد حوزه‌های علمیه گفت: در بین علمای قم، فردی هست که وقتی طلبه شد، پدرش به شدت برآشفت و آن کسی را که باعث و بانی طلبگی پسرش بود به کلانتری کشاند. او یادش نبود که سال‌ها قبل، پیش از ازدواجش در حرم حضرت رضا (ع) چه دعایی کرده است.

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین میرهاشم حسینی، در جمع سوگواران حسینیه فاطمیون گفت: یکی از علمای قم که صاحب تألیفات فراوانی است و از او در حوزه‌های علمیه به عنوان وزنه‌ای بی‌بدیل یاد می‌کنند، پدری داشت که به تازگی از دنیا رفته است. این پدر، خیلی با روحانیت میانه خوبی نداشت و وقتی پسرش تصمیم گرفت درس طلبگی بخواند، کسی را که باعث و بانی این انتخاب شده بود، به کلانتری کشاند و از او شکایت کرد!

این استاد اهل قلم ادامه داد: آن پدر، نتوانست پسرش را در تحصیل نکردن در مسیر علوم اسلامی متقاعد کند. طلبه جوان، راه سخت و طاقت‌سوز روحانی شدن را طی کرد و به سلک علما در آمد. او همچنین تألیفاتی برای طلاب علوم دینی دارد و اکنون یکی از بزرگان حوزه است.

حجت‌الاسلام حسینی افزود: آن پدر، بعدها که دید پسرش چقدر افتخارآفرین و نامدار است، با او همراه شد و از این‌که نمی‌خواسته پسرش طلبه شود، ابراز پشیمانی کرد. چرا که می‌دید این پسر تا چه اندازه محبوب مردم شده است.

وی در پایان گفت: آن پدر در اواخر عمر خود، وقتی این بالندگی فرزندش را دید، یادش آمد در ۱۷ سالگی و در حرم امام رضا (ع) دعایی کرده که این دعا، پس از چند دهه اجابت شده است. او آن روز در حالی که مجرد بوده و زن و فرزندی نداشته، این نجوا را کرده که: «خدایا! ما که به درد تو و دین تو نمی‌خوریم. زن خوب و فرزندی به من بده که دین تو را یاری کند.» پدر این عالم علوم دینی، اخیراً از دنیا رفته است.

فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1026469

وب گردی

وب گردی