امضای تفاهم نامه همکاری مرکز رشد واحد درود با پژوهش‌سرای اشراق شهرستان

تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین مرکز رشد واحدهای فناور شهرستان دورود با پژوهش‌سرای دانش‌آموزی و آزمایشگاهی اشراق این شهرستان به امضای مدیران دو مجموعه رسید.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از دورود،‌ به منظور توسعه زمینه‌های همکاری مشترک و همه‌جانبه علمی،پژوهشی و فناوری و استفاده بهینه از ظرفیت‌های موجود، بین مرکز رشد واحدهای فناور شهرستان دورود و پژوهش‌سرای دانش‌آموزی و آزمایشگاهی اشراق این شهرستان تفاهم‌نامه همکاری امضا شد.

این تفاهم‌نامه در راستای تقویت و توسعه همکاری‌های دوطرف و با هدف دسترسی و به‌کارگیری دانش فنی و فناوری روزآمد در اجرای طرح‌های پژوهشی و فناورانه در موضوعات مرتبط با نیازهای مرکز رشد و پژوهش‌سرا به‌منظور حمایت از ایده‌های نو دانشجویان، دانش‌آموزان، استادان، مبتکران، صنعتگران و محققان و نیز ایجاد زمینه لازم برای فعالیت‌های اقتصادی اشتغالزا مبتنی بر فناوری‌های نوین و دستیابی به دانش مربوط و فناوری‌های مورد نیاز منعقد شد.

مدیر مرکز رشد واحدهای فناور شهرستان دورود درباره این تفاهم‌نامه گفت: پس از بررسی نظر هر دو طرف در زمینه حمایت از ایده‌ها و طرح‌های ارائه شده و دستیابی به روزآمدترین فناوری و دانش‌های فنی موجود، هماهنگی لازم برای استفاده از ظرفیت‌های متقابل حاصل شد تا از طریق انجام طرح‌های تحقیقاتی و توسعه فناوری مورد نیاز، ایجاد زمینه‌های مناسب برای بهره‌گیری از توانمندی‌ها و خدمات طرفین در راستای پژوهش‌های تقاضامحور این تفاهم‌نامه امضا شود.

محمد زندیه شیرازی افزود: همکاری در برگزاری سمینارها، همایش‌ها، دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی در راستای توسعه فناوری، حمایت از پایان‌نامه‌های تحصیلات تکمیلی با موضوعات فناوری و کارآفرینی، برگزاری نشست‌های علمی مشترک در راستای انتقال تجربیات و تبادل افکار و اطلاعات فناورانه از دیگر اهداف امضای این تفاهم‌نامه است.

وی تصریح کرد:‌ ارائه برنامه توسعه فناوری و مشاوره علمی و پژوهشی برای ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان و استفاده از ظرفیت‌های آزمایشگاهی، کارگاهی و علمی طرفین در راستای حمایت از فناوران، گام‌های ارزشمندی برای حمایت و توسعه فعالیت‌های اقتصادی اشتغال‌زا مبتنی بر فناوری و دانش برداشته شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1026480

وب گردی

وب گردی